KudoZ home » English to Hungarian » Social Science, Sociology, Ethics, etc.

A mondat

Hungarian translation: Egyetlen tisztviselő vagy igazgató sem mentesülhet a jelen Kódex rendelkezései alól, hacsak ...


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:No waiver of this Code will be made for any officer or director unless ..
Hungarian translation:Egyetlen tisztviselő vagy igazgató sem mentesülhet a jelen Kódex rendelkezései alól, hacsak ...
Entered by: Katalin Szilárd

14:40 Aug 9, 2006
English to Hungarian translations [PRO]
Social Sciences - Social Science, Sociology, Ethics, etc.
English term or phrase: A mondat
"No waiver of this Code will be made for any officer or director unless ... "

Most itt mit jelent a "waiver"?
Katalin Szilárd
Hungary
l. lent
Explanation:
mentesség, mentesülés

Egyetlen tisztviselő(?) vagy igazgató sem mentesül a jelen Kódex rendelkezései alól, hacsak ...

--------------------------------------------------
Note added at 23 mins (2006-08-09 15:04:23 GMT)
--------------------------------------------------

Ami azt jelenti, hogy a cég nem mond le arról, hogy a kódex vonatkozzon ezekre az emberekre.

--------------------------------------------------
Note added at 26 mins (2006-08-09 15:07:36 GMT)
--------------------------------------------------

Lámcsak, azért nem biztos, hogy soha nem lehet kibújni alóla...

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2006-08-09 18:20:31 GMT)
--------------------------------------------------

inkább: ... sem mentesülHET (vagy kaphat felmentést) ...

A teljes mondatból világos, hogy arról van szó, hogy nem menthet fel valakit akárki, pl. a közvetlen főnöke, hanem csak a Board of Directors, és még ők sem szép csöndben.
Selected response from:

apro
Hungary
Grading comment
Mindenkinek köszönöm! :)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +4l. lentapro
4lásd lenn
MandC
3ld. lent
Levente Bodrossy Dr.


Discussion entries: 4





  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
a mondat
ld. lent


Explanation:
Szerintem "lemondás". Szövegkörnyezet nélkül kicsit elveszve érzem magam, de valami ilyesmire gondolok:

Erről a záradékról/szabályról/stb. egyetlen tisztviselő vagy igazgató javára sem mondunk le, kivéve..."

Levente Bodrossy Dr.
Native speaker of: Hungarian
Notes to answerer
Asker: Elnézést, a teljes mondat: "No waiver of this Code will be made for any officer or director unless approved by the Board of Directors and promptly disclosed to the shareholders"


8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
a mondat
lásd lenn


Explanation:
jogfeladás, lemondás
tehát pl.: ennek a szabályzatnak az alkalmazásáról való lemondásra nem kerül sor senniféle tisztségviselő vagy igazgató vonatkozásában, kivéve ha

MandC
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4

20 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +4
a mondat
l. lent


Explanation:
mentesség, mentesülés

Egyetlen tisztviselő(?) vagy igazgató sem mentesül a jelen Kódex rendelkezései alól, hacsak ...

--------------------------------------------------
Note added at 23 mins (2006-08-09 15:04:23 GMT)
--------------------------------------------------

Ami azt jelenti, hogy a cég nem mond le arról, hogy a kódex vonatkozzon ezekre az emberekre.

--------------------------------------------------
Note added at 26 mins (2006-08-09 15:07:36 GMT)
--------------------------------------------------

Lámcsak, azért nem biztos, hogy soha nem lehet kibújni alóla...

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2006-08-09 18:20:31 GMT)
--------------------------------------------------

inkább: ... sem mentesülHET (vagy kaphat felmentést) ...

A teljes mondatból világos, hogy arról van szó, hogy nem menthet fel valakit akárki, pl. a közvetlen főnöke, hanem csak a Board of Directors, és még ők sem szép csöndben.


apro
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 8
Grading comment
Mindenkinek köszönöm! :)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Levente Bodrossy Dr.: Szerintem ez a legjobb megoldás. Annyira magyarul hangzik, lehet, hogy a jogászok már nem is értenék :-)
4 mins
  -> Kösz. :-)

agree  juvera: Pontosan. A cég nem mond le a jogairól senkivel szemben sem, hacsak... és a "nem mentesül" megfogalmazás jó.
2 hrs
  -> Kösz.

agree  Eva Blanar: valószínűsítem, hogy erről van szó, de kicsit furcsa az üzenet (majd a szövegből kiderül)
2 hrs
  -> Kösz az egyetértést, a problémádat viszont nem értem. Az unless után jön az esetleges felmentvény, előtte az van, hogy ne mentesülnek. Nem ugyanezt mondod te is?

agree  Erzsébet Czopyk: Annyira magyarul hangzik, lehet, hogy a jogászok már nem is értenék :-) ezzel értek igazán egyet :-DDD
23 hrs