KudoZ home » English to Hungarian » Tech/Engineering

web clipping

Hungarian translation: web-kivonat


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:web clipping
Hungarian translation:web-kivonat
Entered by: Electra

12:56 Feb 27, 2002
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: web clipping
Web and intranet information is delivered in a whole new way, called web clipping. Instead of loading Web pages filled with graphics, links and other design elements, web clipping delivers only the information requested in a format optimized for the screen of a handheld. (Palm handheld devices)
mityo
Hungary
web-kivonat
Explanation:
vagy: web-kivágás
Selected response from:

Electra
Grading comment
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1web-kivonatElectra
4 +1web-nyírásPalko Agi
4 +1hálófigyelés
Csaba Ban
4web-tartalom szűrés
Andras Szekany
5 -1web-nyírásxxxivw
4 -2web-hír vágásReka Jancso


  

Answers


27 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
web-nyírás


Explanation:
Az Internet értelmező kéziszótár szerint legalábbis. Elég furcsán hangzik.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-02-27 13:39:22 (GMT)
--------------------------------------------------

Ugyanakkor több helyen láttam magyar szövegben Web Clipping-ként, szóval akár meg is maradhat.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-02-27 13:41:28 (GMT)
--------------------------------------------------

Pl. http://net.hu/telecomputer/5_03/5_5.htm


    Reference: http://home.iae.nl/users/nickl/mikrosz.html#W
Palko Agi
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxivw: Bocsi, nem vettem eszre, hogy mar mas is beirta, amit en javasolnek...
6 hrs

34 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -2
web-hír vágás


Explanation:
Vagy valami hasonlót jelent. Az amerikai angolban a clipping újság-kivágást jelent, a clipping bureau pedig hírfigyelő szolgálatot. Én szakszóként bennehagynám, magyarázatként fűzném hozzá a magyar szókapcsolatot. Valahogy így:
A weben és az intraneten elérhető információk vadonatúj módszerrel kerülnek megküldésre (avagy az információkat vadonatúj módszerrel küldik meg), amelyet web clippingnek, azaz web-hír vágásnak neveznek. Ahelyett, hogy rajzokkal, grafikákkal, elérési címekkel (kevésbé magyarosan: linkekkel) és egyéb formaelemekkel teli weboldalakat töltenének be, a web clipping csak a keresett/lekért információt tartalmazza egy "handheld"-nyi (huhh, ezt nem tudtam kitalálni...)képernyőhöz igazított formátumban.

Remélem, tudtam segíteni. Sok szerencsét! :o)

Reka Jancso

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Csaba Ban: handheld PC - kézi számítógép
28 mins

disagree  Leslie Gabor: Itt nem csak hírekről van szó
29 mins

55 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
web-kivonat


Explanation:
vagy: web-kivágás

Electra
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in RomanianRomanian
PRO pts in pair: 7

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  eczido: A web-kivonat jol tukrozi amit az angol szo jelolni akar, azaz cel specifikus szelektalast
29 mins

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
hálófigyelés


Explanation:
passz, ez csak jobb híján. "news clipping" valóban a hírek megszűrése bizonyos szempont szerint, újságkivágások összegyűjtése
Rékának: bocs, "Neutral" hozzászólásnak indult, csak félrehordott az ujjam...

Csaba Ban
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 561

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Meturgan: Esetleg: világhálófigyelés
5 days

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -1
web-nyírás


Explanation:
Web-clipping = Web-nyírás

Segédprogram, mely egy Web-oldalon belül csak a lényeges információt tölti le; szükségessége abból adódik, hogy sok üzleti érdekeltségű oldalon a tengernyi reklám között elvész az esetleges valóban hasznos tartalom; legegyszerűbb formája a 'web-nyírásnak', amikor az oldalakat képek nélkül töltjük le, ennél azonban sokkal eszmésebb változatok is lehetségesek.



    Reference: http://home.iae.nl/users/nickl/mikrosz.html
xxxivw
PRO pts in pair: 119

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Andras Szekany: csak a nyírás nem tetszik - a szerkesztés (nem teljesen független) tartományában van a vágás, képvágás, bevágás, szóval vmi hasló
2 hrs
  -> Kedves Andras! A Te alabb irt javaslatod egyikunkevel sem egyezik - minek koszonhetem a megtiszteltetest, hogy csak az en valaszom ala biggyeszted a 'disagree'-t?

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
web-tartalom szűrés


Explanation:
csak a szövegkörnyezet, és annak is csak az értelmezése alapján (de a nyírás akkor se tetszik - ld. fentebb)

Andras Szekany
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 1544