KudoZ home » English to Hungarian » Tech/Engineering

pegboard

Hungarian translation: Perforalt tabla


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:pegboard
Hungarian translation:Perforalt tabla
Entered by: Olga Simon

20:54 Feb 27, 2002
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering / packaging
English term or phrase: pegboard
"Fits existing pegboards or can be plugged to a wall"
Szerintem ez a lyukacsos függőleges lap lehet, amelyet (többek között) barkácsboltokban lete látni, és amelyekre a különböző árucikkeket helyezik ki közszemlére.
Magyarul?
Csaba Ban
Hungary
Perforalt tabla?
Explanation:
Most azt sikerult megtalalni:

Pegboard

Pronunciation: 'peg-"bOrd, -"bord

Function: trademark
-- used for material (as fiberboard) with regularly spaced perforations into which hooks may be inserted for the storage or display of articles

Magyarul biztos, hogy valami lyukas vagy perforalt lesz.

Selected response from:

Olga Simon
Hungary
Grading comment
"perforált lemezt" írok végül is. A "perforált lyuk-" megoldások redundáns információt tartalmaznak.
A (majdnem) tökéletes egyébként a "perforált farostlemez" lenne, de az meg nem fér ki. Utánanéztem: a farostlemezt valami szintetikus gyantával erősítik meg, és így a szakirodalomban "MDF" (sic) elnevezett anyag jön létre. Nos, a kérdéses tábla ebből az anyagból van.
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2Perforalt tabla?
Olga Simon
5dugaszolótábla / kapcsolótáblaxxxivw
41 problema
Andras Szekany
4a Simon Olga javaslata
Andras Szekany
4perforalt lyuktabla/-lemez/-lapOlahGabi
4perforalt lyuktabla/-lemez/-lapOlahGabi


Discussion entries: 1





  

Answers


15 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
dugaszolótábla / kapcsolótábla


Explanation:
dugaszolótábla / kapcsolótábla

(a tipped ellen szól a sz.k.: "or can be plugged to a wall")


--------------------------------------------------
Note added at 2002-02-27 21:24:56 (GMT)
--------------------------------------------------

Az mas, igazad van. Akkor mit szolnal ahhoz, hogy \'szogbevero lap\' (nagyszotar)... Bar ez se pontos, tudom, olyan kis vacakokat lehet ra peckekkel aggatni.. :-)

xxxivw
PRO pts in pair: 119

37 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
Perforalt tabla?


Explanation:
Most azt sikerult megtalalni:

Pegboard

Pronunciation: 'peg-"bOrd, -"bord

Function: trademark
-- used for material (as fiberboard) with regularly spaced perforations into which hooks may be inserted for the storage or display of articles

Magyarul biztos, hogy valami lyukas vagy perforalt lesz.



Olga Simon
Hungary
Native speaker of: Native in RussianRussian
PRO pts in pair: 28
Grading comment
"perforált lemezt" írok végül is. A "perforált lyuk-" megoldások redundáns információt tartalmaznak.
A (majdnem) tökéletes egyébként a "perforált farostlemez" lenne, de az meg nem fér ki. Utánanéztem: a farostlemezt valami szintetikus gyantával erősítik meg, és így a szakirodalomban "MDF" (sic) elnevezett anyag jön létre. Nos, a kérdéses tábla ebből az anyagból van.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andras Szekany: ez egészen jó, bár a fogalom még mindig bizonytalan
8 hrs
  -> Koszonom szepen

agree  Meturgan: termékek bemutatására nem igen lehet más
14 hrs
  -> Koszonom szepen

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
perforalt lyuktabla/-lemez/-lap


Explanation:
Egyetertek az elottem szoloval. Vagy perforalt, vagy lyuk(as) tabla, lap, illetve lemez.
A mondatot talan igy forditanam:

"Illik/Hasznalhato perforalt lyuklemezhez/laphoz/tablahoz, vagy (kozvetlenul) a falba helyezheto/rogzitheto/furhato."

Remelem, tudtam segiteni.
OlahGabi


    OlahGabi
OlahGabi
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
perforalt lyuktabla/-lemez/-lap


Explanation:
Egyetertek az elottem szoloval. Vagy perforalt, vagy lyuk(as) tabla, lap, illetve lemez.
A mondatot talan igy forditanam:

"Illik/Hasznalhato perforalt lyuklemezhez/laphoz/tablahoz, vagy (kozvetlenul) a falba helyezheto/rogzitheto/furhato."

Remelem, tudtam segiteni.
OlahGabi


    OlahGabi
OlahGabi
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
a Simon Olga javaslata


Explanation:
ugyanis a fogalom (ez se) használatos Mo-n, a készüléket használjuk persze neve nélkül - az összes többi megfogalmazás sajnos túl hosszú és bonyolult

Andras Szekany
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 1544

22 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
1 problema


Explanation:
amely a választott megoldásnak vagyon: itt nem az illető tábla anyaga a lényeges, hanem annak funkciója, amely a lyukasságából és nem a lyukak közötti (netán farostlemez) anyagából fakad - spongyát rá (abban is van luk)

Andras Szekany
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 1544