KudoZ home » English to Hungarian » Tech/Engineering

engine hesitation

Hungarian translation: A motor kihagy


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:engine hesitation
Hungarian translation:A motor kihagy
Entered by: Attila Piróth

14:01 Mar 6, 2002
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering / autóipar
English term or phrase: engine hesitation
hibás motorfutással kapcsolatos kifejezés
Sándor Sárecz
Hungary
A motor kihagy
Explanation:
Az alábbi angol szemelvénybőkl világos, hogy erről van szó:

Question: 1967 Ford Mustang Fastback 289 mileage: unk. The engine hesitates when you push on the gas, it idles fine, at about 1000 rpm, and it has a mild cam. When you take off, it has a hesitation, when you shift gears, (normal driving) it hesitates until you get your RPM up, it you are in forth gear and you push on the gas to go a little faster it hesitates.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-06 14:34:24 (GMT)
--------------------------------------------------

Még egy angol szöveg – `a motor (egy pillanatra) kihagy’ következtetés talán még kényszerítőbb:

Engine Hesitates:
When you step on the gas there is a moment when nothing happens and then the engine picks up.

http://autorepair.about.com/library/weekly/aa121501a.htm

--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-06 18:54:44 (GMT)
--------------------------------------------------

Ildikó javaslata, a `fordulatszámesés’ is jobbára igaz, de ez már a motor kihagyásának következménye: a robbanás nem jó néhány egymást követő munkafázisban nem következik be (a motor kihagy), és ezért a dugattyú lassul, a fordulatszám leesik. Ezért a `motor kihagy’, vagy esetleg `a motor ki-kihagy’ közelebb áll az eredetihez (hesitate).
Már csak azért is, mert előfordulhat, hogy a fordulatszám ugrál egy jó darabig; a kocsi kecskézik – ez is hesitate: a motor ki-kihagy, de a fordulatszám nem leesik, hanem ingadozik.
Selected response from:

Attila Piróth
France
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2A motor kihagy
Attila Piróth
4még egy észrevétel Piroth Attilának
Andras Szekany
4motor fordulatszam eses(e)xxxivw


  

Answers


30 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
A motor kihagy


Explanation:
Az alábbi angol szemelvénybőkl világos, hogy erről van szó:

Question: 1967 Ford Mustang Fastback 289 mileage: unk. The engine hesitates when you push on the gas, it idles fine, at about 1000 rpm, and it has a mild cam. When you take off, it has a hesitation, when you shift gears, (normal driving) it hesitates until you get your RPM up, it you are in forth gear and you push on the gas to go a little faster it hesitates.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-06 14:34:24 (GMT)
--------------------------------------------------

Még egy angol szöveg – `a motor (egy pillanatra) kihagy’ következtetés talán még kényszerítőbb:

Engine Hesitates:
When you step on the gas there is a moment when nothing happens and then the engine picks up.

http://autorepair.about.com/library/weekly/aa121501a.htm

--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-06 18:54:44 (GMT)
--------------------------------------------------

Ildikó javaslata, a `fordulatszámesés’ is jobbára igaz, de ez már a motor kihagyásának következménye: a robbanás nem jó néhány egymást követő munkafázisban nem következik be (a motor kihagy), és ezért a dugattyú lassul, a fordulatszám leesik. Ezért a `motor kihagy’, vagy esetleg `a motor ki-kihagy’ közelebb áll az eredetihez (hesitate).
Már csak azért is, mert előfordulhat, hogy a fordulatszám ugrál egy jó darabig; a kocsi kecskézik – ez is hesitate: a motor ki-kihagy, de a fordulatszám nem leesik, hanem ingadozik.



    Reference: http://www.2carpros.com/topics/hesitates.htm
Attila Piróth
France
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 2671

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Palaca
15 hrs

agree  Andras Szekany: a motor kihagy, kapkod, aminek lehet gyújtás, de lehet üzemanyag (vezeték / szivattyú / szűrő) oka is
16 hrs

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
motor fordulatszam eses(e)


Explanation:
Azt hiszem, itt nem kihagyasrol, hanem fordulatszam esesrol van szo; a motor kihagyas az 'engine miss'.

"The problem I had was with my 1990 NA, which had mysteriously developed a deep hesitation whenever the car moved off from rest. The engine would idle perfectly, but as soon as you put your foot on the gas pedal, the *revs would drop from 800 to about 500 rpm*, then slowly build back up then from 1000 rpm everything would be fine."

--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-06 23:38:38 (GMT)
--------------------------------------------------

Attila hozzaszolasa alapjan valoban lehet, hogy jobb megoldas a *fordulatszam-ingadozas*... Annyi biztos, hogy fonevet keresunk, es a \"kihagy\" nem az.

xxxivw
PRO pts in pair: 119

16 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
még egy észrevétel Piroth Attilának


Explanation:
a motor hezitálása mindenképpen kihagyást jelent, amely csak időleges, tehát csak olyan rövid, hogy még a lendületben lévő motor vissza tud gyújtani - mondjuk kihagyott két henger, de a harmadik már gyújt (feltételezve, hogy nem Trabant) - ezt a jelenséget észleli úgy a sofőr, hogy ingadozik a fordulatszám

Andras Szekany
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 1544