KudoZ home » English to Hungarian » Tech/Engineering

nonvolatile memory

Hungarian translation: nem felejtő memória


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:nonvolatile memory
Hungarian translation:nem felejtő memória
Entered by: Zsolt VARGA

22:43 Mar 7, 2002
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: nonvolatile memory
The company makes a variety of semiconductors, including nonvolatile memories (half of sales), application-specific integrated circuits (ASICs), microcontrollers, and programmable logic devices.
mityo
Hungary
nem felejtő memória
Explanation:
A nem felejtő memória tápfeszültség nélkül is képes megőrizni a tárolt adatokat. A legklasszikusabb példája a régi nagygépekben használt ferritmagos memória, az új változatokban már IC-ket alkalmaznak.
Selected response from:

Zsolt VARGA
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1nem felejtő memória
Zsolt VARGA
4 +1Nem felejtő tár/memória, permanens memória
Attila Piróth
5nem felejtő memória
JANOS SAMU
4tartós / megmaradó memória
Andras Szekany


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Nem felejtő tár/memória, permanens memória


Explanation:
Műszaki szótár. Etimológiailag is logikus.

Attila Piróth
France
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 2671

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andrea Vermesi
1 hr

16 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
nem felejtő memória


Explanation:
A nem felejtő memória tápfeszültség nélkül is képes megőrizni a tárolt adatokat. A legklasszikusabb példája a régi nagygépekben használt ferritmagos memória, az új változatokban már IC-ket alkalmaznak.


    Reference: http://www.areco.hu/html/hardver/intelsrpm8.htm
Zsolt VARGA
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 66

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxivw: Mind a javaslat, mind a magyarazat korrekt.
2 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
nem felejtő memória


Explanation:
A non-volatile store szinonímája

JANOS SAMU
United States
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 2296

2 days10 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
tartós / megmaradó memória


Explanation:
ugyan a nem felejtő igaz, csak nyelvileg gyenge, és negatív a kisugárzása (nem-el kezdődik)

Andras Szekany
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 1544