KudoZ home » English to Hungarian » Tech/Engineering

Bonanza effect

Hungarian translation: rángatás / Bonanza effektus


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Bonanza effect
Hungarian translation:rángatás / Bonanza effektus
Entered by: Sándor Sárecz

11:22 Mar 18, 2002
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: Bonanza effect
A teljes mondat :
"Jerking and Bonanza effect during deceleration

Örömmel venném, ha kaphatnék olyan Internet címeket, ahol szótár, vagy magyarázat segítségével magam is meg tudnék fejteni ilyen kérdéseket
Sándor Sárecz
Hungary
rángatás / Bonanza effektus
Explanation:
"Jerking and Bonanza effect during deceleration"
"Rángatás / Bonanza effektus lassításkor"

jerking - rángatás, rángás
Bonanza effect - ez egy fogós kérdés... Bonanza egy repülőgép típus, amelynek tesztelésekor (ld. megadott link) tapasztalták az fenti problémát.
~~
A másik kérdésre, "ha kaphatnék olyan Internet címeket, ahol szótár, vagy magyarázat segítségével magam is meg tudnék fejteni ilyen kérdéseket"

Hogy érted azt, hogy "ilyen" kérdéseket? Fordítási? Műszaki? Specifikusan motorproblémákkal kapcsolatos?....
Ahogy fentebb is írtam, nekem jól bevált a Copernic szoftver, amely több keresőt hasznal együttesen (és ezeket időről időre kérés nélkül frissíti). Több nyelven dolgozik egyszerre; ingyenes verzió letölthető és kipróbálható. Vegyes nyelvű kérdést is megadhatsz, és szinte mindig van találat.
Selected response from:

xxxivw
Grading comment
Köszönöm
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2motor rángatás / berezgés
Endre Both
4 +1rángatás / Bonanza effektusxxxivw
4 +1kecskézés / kenguru-effektus
Attila Piróth
4egy cim
Elvira Stoianov


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
egy cim


Explanation:
Egy kivonat

The ISAD system also enhances riding comfort by neutralizing engine vibration. It accomplishes this in the following fashion: The control electronics records the rotational irregularities that occur with every piston engine and more or less completely eliminates them by applying an equalizing torque to the crankshaft. In like manner ISAD absorbs any annoying engine jerks (bonanza effect) that may occur, for example, when the engine shifts abruptly from traction to overrun. When the vehicle brakes, the integrated start alternator damper can also transform kinetic energy into electrical energy and apply additional torque to the crankshaft. This can provide assistance, for instance, when starting.



--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-18 11:35:31 (GMT)
--------------------------------------------------

Positive:
- I can feel the power of your chip through the whole rev range.
- The car is smoother to drive, especially in go-and-stop condition,
- That \"Bonanza-effect\" is solved, that means that unpleasant moment when starts again to inject fuel. Do you know what I mean?

http://www.squadra-tuning.com/ZZ_reactions_on_the_33_17_ie.h...


    Reference: http://www.conti-online.com/generator/www/com/en/continental...
Elvira Stoianov
Luxembourg
Native speaker of: Native in RomanianRomanian, Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 30

40 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
motor rángatás / berezgés


Explanation:
A bonanza-effektus a motor terhelésváltáskor (hirtelen erôs gyorsítás ill. gázelvétel nagy sebességfokozatban) történô rángatását jelöli (lásd Eli válaszát is).



Különösen nehéz motoroknál (pl. dízel) és öreg autóknál (kopott motorfelfüggesztés) jelentkezik.




    Reference: http://jht.gau.hu/archivum/motoros/2001-October/028968.html
    Reference: http://totalbike.hu/motordoki/doki0911/
Endre Both
Germany
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 241

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxbgrocock
1 hr

agree  xxxivw
5 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
kecskézés / kenguru-effektus


Explanation:
Az előző két válaszban adott referenciák eléggé világossá tyeszik, miről is van szó. Itt van még egy; aki fogalmazta, annak a tolla hasonló `Bonansa effect’-től szenvedett

That "Bonanza-effect" is solved, that means that unpleasant moment when starts again to inject fuel.

De azért világos, miről van szó: a kocsi rángat, amikor a újra megkezdődik az üzemanyag befecskendezése a hengerbe.

A `Bonanza-effektus’ fordítás kézenfekvő, de sablonos és magyarul még nem vert gyökeret. Inkább a `kecskézés’-t ajánlanám, esetlen a `kenguru-effektus’-t, hiszen ezek magyarul sokkal kifejezőbbek.

A másik kérdés: hol lehet utánakeresni. Azt hiszem, legtöbben a www.google.com –ot használjuk, ez egy igen hatékony keresőprogram. Az `Advanced Search’ opcióknál sok mindent meg lehet adni: pl. keressen arra a kifejezésre, hogy `Bonanza-effektus’ (0 találat), hogy `Bonansa effect’ (több ezer találat), arra, hogy `Bonansa effect’ és szerepeljen az is valahol, hogy `car’ (vagy `motor’, stb); kiválaszthatod pl., hogy csak magyar nyelvű honlapokon nézelődjön, stb. Néhány másodperc múlva kiadja, hogy hány találat van, és az első 10-t meg is jeleníti.
Egyszerű használni, és nagyon sokat lehet közben tanulni. Az eredményeket ugyanakkor nem szabad készpénznek venni: a weben található információk nagyon ritkán mennek át azon a szűrőn, amin egy szótár.



    Reference: http://www.squadra-tuning.com/ZZ_reactions_on_the_33_17_ie.h...
Attila Piróth
France
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 2671

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Elvira Stoianov
2 hrs

neutral  xxxivw: Egyetertek Attilaval - pusztan mert valami megtalalhato a weben meg nem jelenti azt, hogy helyes. Mindenre es mindennek az ellenkezojere is tudunk peldat talalni, egy jo keresovel. En a Copernic-et hasznalom, ez 12 keresot futtat egyszerre (Google-t is).
3 hrs

1 day11 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
rángatás / Bonanza effektus


Explanation:
"Jerking and Bonanza effect during deceleration"
"Rángatás / Bonanza effektus lassításkor"

jerking - rángatás, rángás
Bonanza effect - ez egy fogós kérdés... Bonanza egy repülőgép típus, amelynek tesztelésekor (ld. megadott link) tapasztalták az fenti problémát.
~~
A másik kérdésre, "ha kaphatnék olyan Internet címeket, ahol szótár, vagy magyarázat segítségével magam is meg tudnék fejteni ilyen kérdéseket"

Hogy érted azt, hogy "ilyen" kérdéseket? Fordítási? Műszaki? Specifikusan motorproblémákkal kapcsolatos?....
Ahogy fentebb is írtam, nekem jól bevált a Copernic szoftver, amely több keresőt hasznal együttesen (és ezeket időről időre kérés nélkül frissíti). Több nyelven dolgozik egyszerre; ingyenes verzió letölthető és kipróbálható. Vegyes nyelvű kérdést is megadhatsz, és szinte mindig van találat.


    Reference: http://web.usna.navy.mil/~dfr/wbs6.html
    Reference: http://www.copernic.com
xxxivw
PRO pts in pair: 119
Grading comment
Köszönöm

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Endre Both: Kösz! Sosem tudtam, miert hivjak Bonanza-effektusnak.
9 hrs