KudoZ home » English to Hungarian » Tech/Engineering

idlesaw

Hungarian translation: ingadozó üresjárat


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:idlesaw
Hungarian translation:ingadozó üresjárat
Entered by: Sándor Sárecz

09:56 Mar 19, 2002
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: idlesaw
egyenetlen motorjárás, motorleállás, amit a fenti szó által takart üresjárati jelenség is okozhat (németül Leerlaufsägen)
Sándor Sárecz
Hungary
ingadozó üresjárat
Explanation:
saw, sägen - fűrészel, tehát ide-oda (ill. ez esetben fel-le) mozog

Selected response from:

Endre Both
Germany
Grading comment
Ez ok, köszönöm.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1ingadozó üresjárat
Endre Both
5üresjárati zihálás
JANOS SAMU
4kapkodás
Andras Szekany
3Idle – üresjárat
Attila Piróth


  

Answers


21 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Idle – üresjárat


Explanation:
Az idle szó számos összetétele az üresjárattal kapcsolatos, de `idlesaw’-t, vagy `idle saw’-t sem szótárban, sem az interneten nem találtam. A kontextusból nem derül ki több? Saw, mint fűrész nem ad támpontot; a dugattyú ugyan a fűrészhez hasonló tilitoli mozgást végez, de az üresjárati fűrészelés nagyon rosszul hangzik. Az üresjárat önmagában nem elég?


    Reference: http://www.google.com
Attila Piróth
France
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 2671

31 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
üresjárati zihálás


Explanation:
A see-saw (palincs) mozgásának mintájára képezték.

JANOS SAMU
United States
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 2296

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Attila Piróth: Magyarul ezt az összetételt még sosem hallottam. Az általad megadott referencia angol vagy magyar nyelvű?
2 hrs

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
ingadozó üresjárat


Explanation:
saw, sägen - fűrészel, tehát ide-oda (ill. ez esetben fel-le) mozog



Endre Both
Germany
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 241
Grading comment
Ez ok, köszönöm.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxivw: Elkepzelheto, hogy nemetbol keszult angol forditasrol van szo? Teljes mondat (ha van) sokat segitene.
1 hr

12 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
kapkodás


Explanation:
az üresjáratban a motor gyújtás vagy benzinvezeték hiba esetén kapkod

Andras Szekany
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 1544