KudoZ home » English to Hungarian » Tech/Engineering

condenser mike

Hungarian translation: kondenzátormikrofon


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:condenser mike
Hungarian translation:kondenzátormikrofon
Entered by: Eva Blanar

20:42 Jun 5, 2002
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: condenser mike
Sőt: "the range of the condenser mike"
Kondenzátor-mikrofon? Van olyan, hogy egy mikrofonnak terjedelme van? Vagy a mikrofon hangerősségéről van szó?
A kontextus abszolút nem segit, mivel egy irodalmi mű egyik szereplője babrál a magnójával, miközben kipróbálja a mikrofon "range"-ét. Hogyan mondják ezt magyarul? Előre is köszönöm!
Eva Blanar
Hungary
kondenzátormikrofon, frequenciatartomány,hatótávolság,
Explanation:
A kondenzátormikrofon egyértelm?. Ha a m?ben hozzáért? szakember, esetleg hangmérnök mondja - akkor a range lehet frekvenciatartomány, de ha laikus "magnós" dolgozik vele, jelentheti a mikrofon hatótávolságát is.
Selected response from:

mhamori
Grading comment
Köszönöm, ez az, ami kellett! (Hatótávolság) Nagyon köszönöm a többi reagálást is, a kondenzátormikrofon megerősitésére! (Én biztos, hogy kötőjellel irtam volna, de állitólag tényleg egybe kell irni.)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +5kondenzátormikrofon
JANOS SAMU
5kondenzátormikrofon, frequenciatartomány,hatótávolság,mhamori


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +5
kondenzátormikrofon


Explanation:
Igen, így egy szóba - lásd a Műszaki helyesírási szótárt. A range ebben ay esetben a kondenzátormikrofon hullámsávtartományát vagy más szóval frekvenciatartományát jelenti és ezt megahertzben adják meg. Lásd a Műszaki lexikont.

JANOS SAMU
United States
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 2296

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Katalin Horváth McClure: Igy van. A frekvenciatartomány mutatja hogy mennyire érzékeny a mikrofon, hogy milyen hangokat képes észlelni. Hangszer hangja vagy énekhang rögzitése más-más mikrofont kivánhat meg.
1 hr

agree  Andras Szekany: csak külön írva :)
7 hrs

agree  Attila Piróth: Valóban egybe írandó - ahogy a két főnévből összetett szavak általában.
7 hrs

agree  Meturgan
8 hrs

agree  Ivan Frankovics
10 hrs

19 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
kondenzátormikrofon, frequenciatartomány,hatótávolság,


Explanation:
A kondenzátormikrofon egyértelm?. Ha a m?ben hozzáért? szakember, esetleg hangmérnök mondja - akkor a range lehet frekvenciatartomány, de ha laikus "magnós" dolgozik vele, jelentheti a mikrofon hatótávolságát is.

mhamori
PRO pts in pair: 5
Grading comment
Köszönöm, ez az, ami kellett! (Hatótávolság) Nagyon köszönöm a többi reagálást is, a kondenzátormikrofon megerősitésére! (Én biztos, hogy kötőjellel irtam volna, de állitólag tényleg egybe kell irni.)