KudoZ home » English to Hungarian » Tech/Engineering

carbon sink

Hungarian translation: szén(-dioxidot )megkötő ill. kibocsátó (erdő)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:carbon sink - carbon source (forest)
Hungarian translation:szén(-dioxidot )megkötő ill. kibocsátó (erdő)
Entered by: Ildiko Santana

13:46 Jan 11, 2003
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: carbon sink
egy meghatározás a netről:
"Carbon sink: A carbon pool, such as a well-managed, older forest, which has more carbon flowing into it than flows out. Forests are the best sinks because they are the most efficient means of taking carbon out of the atmosphere and storing it for the long term."
(ellentéte a "carbon source")

Pontvadászok figyelem, a hétvégén várhatóan még további erdőgazdálkodási kifejezések várhatók...
Csaba Ban
Hungary
szén-dioxidot megkötő (ill. kibocsátó) erdők
Explanation:
Szigorúan véve a növényzet szén-dioxidot köt meg illetve bocsát ki, bár egyszerűen szénként is említik. Az alábbi hálószemen (és onnan elkalandozva ugyanabban az anyagban) a kulcsszavak, úgy tűnik "megkötés" és "kibocsátás".

"..Az ipari forradalom kezdete óta a fokozódó fosszilis szénkészlet-felhasználással és a szén-dioxidot megkötő erdők egyre nagyobb léptékű irtásával.."
"..Ma a szárazföldi növények becslések szerint évente 17,2, a vízi növények pedig 25 milliárd tonna szenet kötnek meg, amelyből a légzés során 17,1 milliárd tonna szén visszakerül a légkörbe.."

Remlélem, segíthettem.

U.i. Hogy sikerült a Powwow? :)
Selected response from:

Ildiko Santana
United States
Grading comment
köszi. Végül is találtam ilyeneket: "szénmegkötő képesség", stb.
powwow: kb 15-en voltunk, pár napon belül lesz róla kép meg szöveg.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2szénelnyelő
Zsolt VARGA
4szén-dioxidot megkötő (ill. kibocsátó) erdők
Ildiko Santana


  

Answers


36 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
szénelnyelő


Explanation:
Nekem ez tűnik kézenfekvőnek, bár nem találtam rá konkrét példát. A link is csak érinti a dolgot, de szerintem a "szénelnyelő"-vel nem lőhetsz nagyan mellé.


    Reference: http://www.tabulas.hu/cedrus/2001/08/eredo.html
Zsolt VARGA
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 66

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Katalin Rozália Szász
1 hr

agree  Attila Hajdu
1887 days

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
szén-dioxidot megkötő (ill. kibocsátó) erdők


Explanation:
Szigorúan véve a növényzet szén-dioxidot köt meg illetve bocsát ki, bár egyszerűen szénként is említik. Az alábbi hálószemen (és onnan elkalandozva ugyanabban az anyagban) a kulcsszavak, úgy tűnik "megkötés" és "kibocsátás".

"..Az ipari forradalom kezdete óta a fokozódó fosszilis szénkészlet-felhasználással és a szén-dioxidot megkötő erdők egyre nagyobb léptékű irtásával.."
"..Ma a szárazföldi növények becslések szerint évente 17,2, a vízi növények pedig 25 milliárd tonna szenet kötnek meg, amelyből a légzés során 17,1 milliárd tonna szén visszakerül a légkörbe.."

Remlélem, segíthettem.

U.i. Hogy sikerült a Powwow? :)


    Reference: http://www.ktm.hu/korny/allapot/2_eghajlat/2klima_allapot.ht...
Ildiko Santana
United States
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 1773
Grading comment
köszi. Végül is találtam ilyeneket: "szénmegkötő képesség", stb.
powwow: kb 15-en voltunk, pár napon belül lesz róla kép meg szöveg.