KudoZ home » English to Hungarian » Tech/Engineering

dispenser

Hungarian translation: tartó, adagoló


15:50 Jan 21, 2003
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: dispenser
Push the end of the blade to be installed part way out of the dispenser and put its left end under the plate of the blade clamp.
mityo
Hungary
Hungarian translation:tartó, adagoló
Explanation:
Jó lenne tudni, milyen szerszámhoz lesz ez az él/penge. Így csak tippelni lehet.

Egy lehetséges szövegkörnyezet: vágóhúros fűnyírógép, amelyben cserélhető a vágóhúr/-él/-penge. Ez eredetileg egy kis orsóra van feltekerve, vagy valamilyen más adagolószerkezetben található, és onnan kihúzva kell beszerelni a kívánt hosszúságban a műszerbe.

Kihúzás után az élrögzítő lemez alá rögzítik, levágják, aztán lehet füvet nyírni.

Ha más a szövegkörnyezet, akkor is valami hasonló eljárásról van szó. Az általános "adagoló" szó szerintem beleillik a legtöbb ilyen szövegbe.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-21 16:24:32 (GMT)
--------------------------------------------------

A vécépapír-adagolót is dispenser-nek hívják.
Selected response from:

Attila Piróth
France
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2tartó, adagoló
Attila Piróth
5töltő(fej)
Mr. George
5adagoló vagy kimérő
Janos Fazakas


  

Answers


27 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
tartó, adagoló


Explanation:
Jó lenne tudni, milyen szerszámhoz lesz ez az él/penge. Így csak tippelni lehet.

Egy lehetséges szövegkörnyezet: vágóhúros fűnyírógép, amelyben cserélhető a vágóhúr/-él/-penge. Ez eredetileg egy kis orsóra van feltekerve, vagy valamilyen más adagolószerkezetben található, és onnan kihúzva kell beszerelni a kívánt hosszúságban a műszerbe.

Kihúzás után az élrögzítő lemez alá rögzítik, levágják, aztán lehet füvet nyírni.

Ha más a szövegkörnyezet, akkor is valami hasonló eljárásról van szó. Az általános "adagoló" szó szerintem beleillik a legtöbb ilyen szövegbe.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-21 16:24:32 (GMT)
--------------------------------------------------

A vécépapír-adagolót is dispenser-nek hívják.

Attila Piróth
France
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 2671

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Elvira Stoianov
3 hrs

agree  Palaca
15 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
adagoló vagy kimérő


Explanation:
Szemcseppnél is dispenser

Janos Fazakas
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in RomanianRomanian
PRO pts in pair: 175

15 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
töltő(fej)


Explanation:
Ha benzinkútról van szó.

Mr. George
PRO pts in pair: 47