Spectrum Radiation Bandwidth: 37 nm

Hungarian translation: Sávszélesség

English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: Spectrum Radiation Bandwidth: 37 nm
Egy olyan fenyforras amely et a notebook USB csatlakozojaba kell csatlakoztatni.
Ivan Frankovics
Hungary
Hungarian translation:Sávszélesség
Explanation:
Úgy érzem, a Spectrum Radiation Bandwidth kifejezés (többszörösen) redundáns: nem látom, mivel lenne kevesebb annyit mondani: Bandwidth: 37 nm (nanométer). Ha mindhárom szót bele akarom írni, akkor a "sugárzási spektrum/színkép sávszélessége", "a sugárzás spektrumának/színképének sávszélessége" nem hangzik rosszul, de semmivel sem jelent többet, mint a Sávszélesség: 37 nm. Sávszélessége ugyanis adott frekvenciájú hullámnak/sugárzásnak nincs (zérus); sávszélességről csak több frekvencia - vagyis egy frekvenciaspektrum - jelenléte esetén beszélhetünk. Az pedig, hogy a spektrum sugárzási spektrum, elég evidens.
Az egész tehát azt jelenti, hogy a kütyü nem teljesen egyszínű fényt sugároz, de azért a 37 nanométer a látható színkép (pl. a napsugárzás) bő 400 nanométeres sávszélességéhez elég keskeny.
Selected response from:

Attila Piróth
France
Grading comment
KOszonom.
Vegul ezt hasznaltam, azert megy ide a pont.
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1A kibocsájtott fény színképe 37 nm-es tartományon belül van
Satisfact
4 +1Sávszélesség
Attila Piróth


  

Answers


38 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Sávszélesség


Explanation:
Úgy érzem, a Spectrum Radiation Bandwidth kifejezés (többszörösen) redundáns: nem látom, mivel lenne kevesebb annyit mondani: Bandwidth: 37 nm (nanométer). Ha mindhárom szót bele akarom írni, akkor a "sugárzási spektrum/színkép sávszélessége", "a sugárzás spektrumának/színképének sávszélessége" nem hangzik rosszul, de semmivel sem jelent többet, mint a Sávszélesség: 37 nm. Sávszélessége ugyanis adott frekvenciájú hullámnak/sugárzásnak nincs (zérus); sávszélességről csak több frekvencia - vagyis egy frekvenciaspektrum - jelenléte esetén beszélhetünk. Az pedig, hogy a spektrum sugárzási spektrum, elég evidens.
Az egész tehát azt jelenti, hogy a kütyü nem teljesen egyszínű fényt sugároz, de azért a 37 nanométer a látható színkép (pl. a napsugárzás) bő 400 nanométeres sávszélességéhez elég keskeny.


Attila Piróth
France
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 2671
Grading comment
KOszonom.
Vegul ezt hasznaltam, azert megy ide a pont.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxdenny
3 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
A kibocsájtott fény színképe 37 nm-es tartományon belül van


Explanation:
--

--------------------------------------------------
Note added at 2003-05-24 17:35:46 (GMT)
--------------------------------------------------

Szerintem egy fényforrásról nem csak én tudom, hogy fényt bocsájt ki. Lehet másképp is: a kibocsájtott fény színképének sávszélessége 37 nm.

Satisfact
Hungary
PRO pts in pair: 29

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andras Szekany: az, hogy a kibocsátott sugárzás éppen fény, azt Te tudod - én nem tudom fejből a hullámhosszakat - :-)
5 hrs