KudoZ home » English to Hungarian » Tech/Engineering

Line-interactive design, processor actuated

Hungarian translation: vonal-interaktív, processzor-vezérelt konstrukció/kivitelezés/modell/kialakítás/termék


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase: Line-interactive design, processor actuated
Hungarian translation:vonal-interaktív, processzor-vezérelt konstrukció/kivitelezés/modell/kialakítás/termék
Entered by: Katalin Horváth McClure

21:42 Dec 4, 2003
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: Line-interactive design, processor actuated
szunetmentes tap
Ivan Frankovics
Hungary
vonal-interaktív, processzor-vezérelt konstrukció/kivitelezés/modell/kialakítás/termék
Explanation:
A "line-interactive" az tükörfordításban használatos.
A processor actuated az szó szerinte processzorral meghajtott, processzor-meghajtású lenne, de azt azért mégsem mondjuk, inkább processzor-vezérelt.
A design helyére sokminden kerülhet, szövegkörnyezettől függően.

A lenti első címről idézet:
"A SmartPro termékcsalád olyan intelligens, vonal-interaktív (line-interactive) UPS rendszerekből áll,..."

A másodikról:
"A Pulsar Evolution új, nagyfrekvenciás, vonal interaktív technológiát használ,..."
Selected response from:

Katalin Horváth McClure
United States
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2vonal-interaktív, processzor-vezérelt konstrukció/kivitelezés/modell/kialakítás/termék
Katalin Horváth McClure
4hálózat interaktív ...
Andras Szekany


  

Answers


16 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
line-interactive design, processor actuated
vonal-interaktív, processzor-vezérelt konstrukció/kivitelezés/modell/kialakítás/termék


Explanation:
A "line-interactive" az tükörfordításban használatos.
A processor actuated az szó szerinte processzorral meghajtott, processzor-meghajtású lenne, de azt azért mégsem mondjuk, inkább processzor-vezérelt.
A design helyére sokminden kerülhet, szövegkörnyezettől függően.

A lenti első címről idézet:
"A SmartPro termékcsalád olyan intelligens, vonal-interaktív (line-interactive) UPS rendszerekből áll,..."

A másodikról:
"A Pulsar Evolution új, nagyfrekvenciás, vonal interaktív technológiát használ,..."


    Reference: http://vendors.asbis.com/tripplite/hu/index.cfm
    Reference: http://www.mgeups.hu/termekek/manual/pulsar_evolution_term.d...
Katalin Horváth McClure
United States
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 3274
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Endre Both: Line-interactive -- valahogy olyan forró fuvallatot érzek (ha már a tükörfordításoknál tartunk) ennél a fogalomnál. A vonal-interaktív ugyanezt az érzést kelti, úgyhogy jó a fordítás :-)
16 mins

agree  Attila Piróth: Mind a vonalinteraktív, mind a processzorvezérelt csak hat szótag, úgygogy alighanem egybe kell írni őket, nem kötőjellel.
9 hrs

agree  xxxHungi
13 hrs

disagree  Andras Szekany: azt elhiszem, hogy a "szakma" ezt a kifejezést így használja - elég kár - de a line interaktiv az marhaság - melyik line? input line? output line? ez persze ebből a kifejezésből nem derül ki - a két beidézett link csak a magyar fordítók hibáit demonstrálj
1 day 10 hrs
  -> Nagyszerű kinyilatkoztatás, mostmár csak azt kellene tudni, hogy akkor Te milyen megoldást javasolsz?

1 day 18 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
line-interactive design, processor actuated
hálózat interaktív ...


Explanation:
:-)

--------------------------------------------------
Note added at 1 day 18 hrs 16 mins (2003-12-06 15:59:42 GMT)
--------------------------------------------------

sőt, hálózattal együttműködő ..

Andras Szekany
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 1544