KudoZ home » English to Hungarian » Tech/Engineering

hot spot

Hungarian translation: kiemelt felület


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:hot spot
Hungarian translation:kiemelt felület
Entered by: ValtBt

09:53 Dec 8, 2003
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: hot spot
"The zones of the display that allow access to the machine setup have Hot Spots." Egy frappáns kifejezést keresek (a bon mot-t). Megjelölt pontok? Kiemelt pontok?
texlazar
kiemelt felületek
Explanation:
Lévén, hogy több is van, nem valószínű, hogy mind középen van.
Selected response from:

ValtBt
Grading comment
Köszönöm a segítséget!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1kiemelt felületek
ValtBt
4forró pont
Csaba Ban
3forró pont
Ildiko Santana
3különleges jelöléssel rendelkeznek/vannak ellátva
Endre Both
3Forrópont
perke


Discussion entries: 1





  

Answers


28 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Forrópont


Explanation:
Előrebocsátom, hogy én nemigen értek a témához, de az angol-magyar műszaki és tud. szótár szerint: hot spot - (szt) forrópont. Aki ért hozzá, annak lehet, hogy ez a 'bon mot'. Kíváncsian várom a végkifejletet.

perke
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 39

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
forró pont


Explanation:
Jobb híján marad a szó szerinti fordítás. A "hot spot" eredetileg geológiai kifejezés, de az utóbbi pár évben új értelmet nyert. Arról van szó, hogy kiemelt helyeken (pl. repülőterek, szállodák, stb.) az üzletemberek részére olyan internetes elérést biztosítanak, hogy egy-egy ilyen "forró pont" körül használhatják a laptopjukat és az internethez is hozzáférhetnek.
vagyis a forró pont dróton hozzáfér egy szélessávú internetkapcsolathoz, és innen Wi-Fi / Bluetooth ketyerékkel rádiófrekvenciás módon lefed egy adott területet, ahol megfelelően kiegészített laptopokkal is lehet "látni" az internetet.

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs 29 mins (2003-12-08 12:23:16 GMT)
--------------------------------------------------

\"Az Ericsson ötezer nyilvános Wi-Fi Hot Spot (\"forró pont\") telepítésére vonatkozó szerzõdést írt alá az IBN-nel (Inspired Broadcast Networks).\" (http://www.ericsson.hu/press/eripress_2003_03_06_532.shtml)

\"...minden kiegészítő nélkül, \"tenyérből internetezhet\", ha épp egy Wi-Fi elérési pont (hot spot) közelében tartózkodik.\" (http://www.origo.hu/techbazis/mobil/20030729szuperbiztos.htm...


Csaba Ban
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 561

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Endre Both: De ez a hot spot egy képernyôn van...
51 mins
  -> upsz, ez elkerülte a figyelmemet. Ekkor viszont az írnám: ... az ún. forró pontok (magyarázat) ....

neutral  Ildiko Santana: A MATAV szerint ez "jelenleti pont" . Ezt csak Csaba kedveert; szegeny Karolyon sajnos nem segit. :(
14 hrs
  -> várjunk csak! A "jelenléti pont" nem a "point of presence" magyarítása?

3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
különleges jelöléssel rendelkeznek/vannak ellátva


Explanation:
...vagy ilyesmi -- ha a szövegben ez az egyetlen elofordulás. Ha nem, esetleg add meg a többi elofordulást.

Nem lehet, hogy a képernyo olyan részeirol van szó, amelyekre vagy rá lehet kattintani az egérrel, vagy talán meg is lehet érinteni (gépek kezelofelületeinél nem ritka), és ettol olyan "hot"?

Összevéve: a "hot spot" ebben az összefüggésben nem egy bevett informatikai kifejezés, és ha a szöveg nem magyarázza el a mibenlétét, én egy általános körülírás mellett döntenék (l. fenn, bár bizonyára lehet jobb megoldást is találni).

Endre Both
Germany
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 241

16 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
forró pont


Explanation:
Most, hogy rákerestem, látom hogy valaki más már fordított ebben a témában, úgy tűnik. Sőt gloszit is készített (köszönet érte!). Nekem is tetszik a forró pont megoldás.

"forró pont (HOT-SPOT)
Egy villogó (ragyogó) folt az előállított kép közepén."


--------------------------------------------------
Note added at 2003-12-09 02:56:15 (GMT)
--------------------------------------------------

U.i. Tudtátok egyébként, hogy a \"SPOT\" Bill Gates világában \"Smart Personal Objects Technology\" ? ;^)


    Reference: http://www.gdf-ri.hu/TARGY/SZOTAR/f/f.htm
Ildiko Santana
United States
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 1773

20 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
kiemelt felületek


Explanation:
Lévén, hogy több is van, nem valószínű, hogy mind középen van.

ValtBt
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 45
Grading comment
Köszönöm a segítséget!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Endre Both: Kitűnô.
4 days