KudoZ home » English to Hungarian » Tech/Engineering

mobile dvd player

Hungarian translation: gépkocsi dvd-lejátszó


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:mobile dvd player
Hungarian translation:gépkocsi dvd-lejátszó
Entered by: László Zsák

15:37 Dec 20, 2003
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: mobile dvd player
Nem amolyan összecsukható-zsebreteheto, hanem autóba szerelhet?, monitor a fejtámlában, stb. A "mobile" elnevezés tehát csak annyiban jogosult, hogy az autóval ide-oda lehet szállítani :-).

"Hordozható" tehát nem jön szóba, a "mobil DVD lejátszó" ellen berzenkedem kissé.

Valami ötlet?

Köszönöm és jó hétvégét.
Endre
Endre Both
Germany
autó-dvd lejátszó
Explanation:
Miért kellen a "mobile" szót is lefodítani, ld autórádió, autómagnó analógiákat.

--------------------------------------------------
Note added at 43 mins (2003-12-20 16:21:14 GMT)
--------------------------------------------------

lehetne \"gépkocsi dvd-lejátszó\"
Selected response from:

László Zsák
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1Csak kiegészítésképpen
Katalin Szilárd
5 +1autó-dvd lejátszóLászló Zsák
5Hordozható DVD-lejátszó
Albion Languages Kft.
4mobil(hordozható) dvd lejátszó
Katalin Horváth McClure


Discussion entries: 2





  

Answers


20 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
mobil(hordozható) dvd lejátszó


Explanation:
Endre,
Biztos, hogy stimmel a leírás, amit adtál? Láttál képet erről az izéről?
Azért kérdem, mert szerintem olyan masina ez, hogy a "beszerelés" az nem azt jelenti, hogy fizen be van építve az autóba, mint az autórádió, hanem az első ülés fejtámlájára van ráakasztva az egész. Azért "mobile", mert azt onnan ki lehet venni (csak le kell akasztani) és elviheted akárhova, és működik az autón kívül is. Például motorcsónakban is használhatod, vagy repülőn.
Ha erről a típusról van szó, az szerintem bizony hordozható, és talán a mobiltól sem kell félni, hiszen a mobiltelefon is mobil.

Az első megadott címen ilyen "mobile DVD plaayer" látható, a leírásból kiderül, hogy hogyan lehet az autóba "beszerelni".

A második cím pedig egy valódi autó-dvd képe és leírása, ezt tényleg be kell építeni, mint egy autórádiót, de ennek "car dvd" a neve.


    Reference: http://www.target.com/gp/detail.html/601-4952925-6684964?asi...
    Reference: http://www.qualitymobilevideo.com/dvdplayers.html
Katalin Horváth McClure
United States
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 3274

10 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
autó-dvd lejátszó


Explanation:
Miért kellen a "mobile" szót is lefodítani, ld autórádió, autómagnó analógiákat.

--------------------------------------------------
Note added at 43 mins (2003-12-20 16:21:14 GMT)
--------------------------------------------------

lehetne \"gépkocsi dvd-lejátszó\"

László Zsák
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 169

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Katalin Horváth McClure: Az autó-dvd az "car dvd", és beépítésre kerül az autóba, a mobile dvdt pedig nem szerelik be fixen a kocsiba.
11 mins

agree  Katalin Szilárd: Egyetértek, de kötőjel nélkül írnám. Nevadában sikerült egy ilyen autóval utaznom. A 6 ülés háttámlájának mindegyikén fel volt szerelve a monitor. Car mobile dvd-ként mutatták be, és én úgy fordítanám: autó dvd lejátszó monitorral v. monitoros autó dvd
41 mins

agree  Ildiko Santana: En elhagynam a "lejatszo"-t. Nezzetek korul a magyar boltok hogy reklamozzak ezeket a cikkeket. "Auto DVD" a leggyakoribb, autoba utolag beszerelheto DVD-k forgalmazoi koreben.
4 hrs

53 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
Csak kiegészítésképpen


Explanation:
Ezt most találtam a neten:
AUTO DVD-K ]
Műszerfalba Építhető monitoros DVD-k
Műszerfalba építhető DVD-k
Szabadon építhető DVD-k
DVD tárak
Tetőre szerelhető monitoros DVD-k

Műszerfalba építhető monitoros DVD-k

PTID-8500 DVD Lejátszó monitorral





--------------------------------------------------------------------------------

Jellemzők:

In-Dash motoros 7" TFT/LCD monitor DVD,MP3,CD,CDR,CDRW lejátszóval
AM/FM rádió
TV tuner
Képernyő funkció: Full, Cinema, Wide, Zoom
2 A/V bemenet
1 A/V kimenet
Monitor beállítás memória
OSD menü
Felbontás: 1440x234
Dolby Pro-Logic/DTS kompatibilis
5.1 kimenet
Digitális rázkódásvédelem
ISO/DIN szabványos méret
SRS/Focus



--------------------------------------------------
Note added at 2003-12-20 16:35:39 (GMT)
--------------------------------------------------

Egyébként nem tartottam valami biztonságosnak autóvezetés szempontjából: ha a vezető előtt (vagy közelében) is van monitor, sajna a vezető hajlamosabb inkább a monitort nézni, mint az utat. De ez az én magánvéleményem. :)


    Reference: http://www.autodvd.hu/
Katalin Szilárd
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 3134

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ildiko Santana
3 hrs
  -> Köszi! :)

4 days   confidence: Answerer confidence 5/5
Hordozható DVD-lejátszó


Explanation:
To be absolutely correct...

Albion Languages Kft.
Hungary
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in HungarianHungarian