KudoZ home » English to Hungarian » Tech/Engineering

weight by axle

Hungarian translation: tengelyterhelés


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:weight by axle
Hungarian translation:tengelyterhelés
Entered by: Maxipocak

04:07 Dec 29, 2003
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering / shipping, freight
English term or phrase: weight by axle
Szállítás, fuvarozás, teherautók.
Mintha hallottam volna erre egy spéci kifejezést, de nem jut eszembe.
Ha elterjedt rövidítése van, az is érdekelne.
Katalin Horváth McClure
United States
tengelyterhelés
Explanation:
teherautónál: tengelyterhelés
vasút esetén: tengelynyomás
Selected response from:

Maxipocak
Hungary
Grading comment
Köszi szépen, valószínűleg ez lesz a jó, bár nem tudom, hogy milyen mértékegységben mérik.
Kár, hogy ValtBt nem tette fel külön ezt a választ, akkor övé lett volna a pont, mert ő volt az első ezzel a javaslattal.
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1tengelynyomás
MandC
4 +1tengelyterhelésMaxipocak
4tengelyterhelés
Attila Piróth
4tengelysúlyxxxdenny


  

Answers


38 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
tengelysúly


Explanation:
l. pl. http://www.kronika.matav.hu/05kron/kozlff.htm

xxxdenny
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in pair: 1667

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  ValtBt: Én úgy emlékszem: "tengelyterhelés".
1 hr

3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
tengelynyomás


Explanation:
ez a hivatalos elnevezése mind a szakmai, mind a köznyelvben

MandC
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 447

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  perke: Így van.
1 hr

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
tengelyterhelés


Explanation:
teherautónál: tengelyterhelés
vasút esetén: tengelynyomás

Maxipocak
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 22
Grading comment
Köszi szépen, valószínűleg ez lesz a jó, bár nem tudom, hogy milyen mértékegységben mérik.
Kár, hogy ValtBt nem tette fel külön ezt a választ, akkor övé lett volna a pont, mert ő volt az első ezzel a javaslattal.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  texlazar: A talpasok (rendőrök) ezt mérik méla lesben állva az országút zugaiban...
3 hrs

7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
tengelyterhelés


Explanation:
A Műszaki és Tudományos szótár az "axle weight" szónál valóban a tengelynyomást adja magyar megfelelőnek, mégis az elsőként "ValtBT" által felvetett megoldást tartom helyesnek. Oka egyszerű: a nyomást pascal-ban, bar-ban stb. mérjük, a "weight"-et, a súlyt, terhelést pedig newtonban. A súlyt, terhelést persze nagyon gyakran tömegben adjuk meg, tehát szigorúan véve helytelenül, ugyanakkor a kettő közti átváltás nem ad okot félreértésre: 1 kg = kb. 10 N. "Nyomás" esetén viszont az is fontos lenne, mekkora az érintkező felület.

A "tengelyterhelés" is teljesen elterjedt -- legalább annyira, mint a tengelynyomás --, és, ha már tonnában adják meg az értékét, akkor kicsit kevésbé pongyola. (Ha netán newtonban volna megadva telitalálat; ha tonnában van megadva, a "tengelyterhelés egyenértékű tömege" lenne egy precízebb megoldás, viszont ez alighanem túlságosan körülményes.)

Attila Piróth
France
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 2671