KudoZ home » English to Latvian » Chemistry; Chem Sci/Eng

cross-linked hyaluronane

Latvian translation: šķērsšūts

08:53 Nov 20, 2006
English to Latvian translations [PRO]
Medical - Chemistry; Chem Sci/Eng
English term or phrase: cross-linked hyaluronane
gela, ko izmanto grumbu izlidzinasanai (plastiska kirurgijaa), kimiskas vielas nosaukums.
'hyaluronane' ta ka butu skaidrs - 'hialuronskaabe', bet 'cross-linked' tulkojumam vieniga versija ir 'maaksliigaa'...
Inguna Hausmane
Latvia
Latvian translation:šķērsšūts
Explanation:
Nezinu, vai pareizi, bet MK noteikumos atrodams tulkojums "šķērsšūts" saistībā ar ķīmiskām vielām.
Selected response from:

Austra Muizniece
Latvia
Grading comment
Paldies, bet skiet, ka jau atradu vienu variantu - "stabilizētā hialuronskābe" - tas gan nav tiess tulkojums, bet atspogulo butibu - veidojot papildu kovalentas saites hialuronskabes molekula, ta tiek izveidota noturigaka neka dabiska hialuronskabe.
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4ar kovalento saiti piesaistīta hialuronskābe
Inese Poga-Smith
4sašūts hialuronāns
rocker
2šķērsšūts
Austra Muizniece


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
šķērsšūts


Explanation:
Nezinu, vai pareizi, bet MK noteikumos atrodams tulkojums "šķērsšūts" saistībā ar ķīmiskām vielām.

Example sentence(s):
  • Sinonīmi: Šķērsšūtā karboksimetilceluloze (cross-linked carboxymethyl cellulose);

    Reference: http://64.233.183.104/search?q=cache:7xaFARCISjAJ:www.vestne...
    Reference: http://64.233.183.104/search?q=cache:ucTjwzCtYOAJ:www.likumi...
Austra Muizniece
Latvia
Native speaker of: Native in LatvianLatvian
PRO pts in category: 9
Grading comment
Paldies, bet skiet, ka jau atradu vienu variantu - "stabilizētā hialuronskābe" - tas gan nav tiess tulkojums, bet atspogulo butibu - veidojot papildu kovalentas saites hialuronskabes molekula, ta tiek izveidota noturigaka neka dabiska hialuronskabe.

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
sašūts hialuronāns


Explanation:
nekur jau tas nebūs. šķērsšūts ir juristu un filologu monstrs. ķīmijā vienmēr ir lietots vienkārši 'sašūts(a)'. ir ieteikts hialuronskābes vietā lietot 'hialuronāns', jo tas polimērs nav skābes, bet anjona formā. daudzus polimērus cukurus tā arī cauc: mannāns, glikāns, pentozāns utt.


    Reference: http://www.glycoforum.gr.jp/science/hyaluronan/HA01/HA01E.ht...
rocker
Latvia
Specializes in field
Native speaker of: Latvian
PRO pts in category: 32
Notes to answerer
Asker: Paldies, loti vertiga informacija. Diemzel jau pasteidzos ar Kudoz punktiem... Interesanti, ka plastiskaja kirurgija un skaistumkopsana, kur loti plasi izmanto so vielu, tas nosaukums ir tikai 'hialuronskābe'. Es ari daleji tadel izvelejos so variantu, jo interneta nekur nebija atrodams 'hialuronāns'.

Asker: Paldies, loti vertiga informacija. Diemzel jau pasteidzos ar Kudoz punktiem... Interesanti, ka plastiskaja kirurgija un skaistumkopsana, kur loti plasi izmanto so vielu, tas nosaukums ir tikai 'hialuronskābe'. Es ari daleji tadel izvelejos so variantu, jo interneta nekur nebija atrodams 'hialuronāns'.


2 days 7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
ar kovalento saiti piesaistīta hialuronskābe


Explanation:
Kā nu tekstā vajag, nesaistīta hialuronskābe ātri sadalās, bet grumbu izlīdzināšanas produktos tiek izmantota hialuronskābes īpašība ar kovalento saiti veidot sasaisti molekulārā līmenī

Cross-links are covalent bonds linking one polymer chain to another. They are the characteristic property of thermosetting plastic materials. In biology, cross-linking has applications in forming polyacrylamide gels for gel electrophoresis and in protein studies. Crosslinking inhibits close packing of the polymer chains, preventing the formation of crystalline regions. The restricted molecular mobility of a crosslinked structure limits the extension of the polymer material under loading.





    Reference: http://en.wikipedia.org/wiki/Cross-link
Inese Poga-Smith
Canada
Works in field
Native speaker of: Latvian
PRO pts in category: 32