KudoZ home » English to Latvian » Engineering (general)

dummy screw

Latvian translation: aizgrieznis / pagaidu skrūve / pagaidu aizgrieznis


18:44 Nov 24, 2008
English to Latvian translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general) / general
English term or phrase: dummy screw
Vai šai skrūvei būtu kāds vispārpieņemts nosaukums latviešu valodā?
Ieva_Kupruka
United Kingdom
Latvian translation:aizgrieznis / pagaidu skrūve / pagaidu aizgrieznis
Explanation:
Pamatideja ir tāda, ka tā ir pagaidu skrūve, ar kuru tiek "aizbāzts" kāds caurums (vītņots), lai to nepiesārņotu līdz brīdim, kad tiks ieskrūvēta funkcionālā skrūve.

Ļoti tuvs savā būtībā ir "aizgrieznis", tomēr tas kalpo kā pilnvērtīga "tapa", kas, piemēram, neļauj izkļūt šķidrumam. Tādēļ (ja konteksts to pieļauj) es lietotu "pagaidu aizgrieznis/skrūve", lai uzsvērtu tās sekundāro raksturu.

Vēl parādās konteksti, kuros tā sauc skrūves:
1) ko izmanto crash test dummies konstrukcijās;
2) ko izmanto kā mānekļus zagļiem - viltus skrūves.
Tomēr šie konteksti ir gana eksotiski, tādēļ šaubos, vai tas būs jūsu gadījums.

--------------------------------------------------
Note added at 6 hrs (2008-11-25 01:27:54 GMT)
--------------------------------------------------

Hmm, nemanu šeit definīciju, kuru biju iekopējis lodziņā "Definition". Tā nāk no pirmā linka http://golfdiscussions.blogspot.com/2005/11/how-to-convert-y...
"Screw used to fill holes for sight or telescope (sight) mounting when not in use. Also used to fill access holes to internal pins." Kā var redzēt no šīs definīcijas, šī skrūve aizvieto citu vai nosedz citu skrūvi. Domāju, ka katrā no šiem gadījumiem latviski būtu jālieto cits termins. Ja tas ir otrs gadījums, tad tā varētu būt "nosegskrūve" (tas tikai tāds mans minējums).
Selected response from:

Kaspars Gasuns
Latvia
Grading comment
Paldies jums abiem! Aptuveni derēja vairāki ieteiktie varianti, bet man izdevās "šo brīnumu" apskatīt konkrētajā bildē un izrādījās, ka tā ir tieši tāda paša izskata skrūve kā citas, skrūvējamās, tikai "nefunkcionāla", jau austiņā iekšā un lietojama kā "aizbāznis". Tomēr izvēlējos variantu "viltus skrūve"....
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4aizgrieznis / pagaidu skrūve / pagaidu aizgrieznis
Kaspars Gasuns
3ieskrūvējams vāciņš vai aizbāznis
Freimanis


  

Answers


6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
aizgrieznis / pagaidu skrūve / pagaidu aizgrieznis


Explanation:
Pamatideja ir tāda, ka tā ir pagaidu skrūve, ar kuru tiek "aizbāzts" kāds caurums (vītņots), lai to nepiesārņotu līdz brīdim, kad tiks ieskrūvēta funkcionālā skrūve.

Ļoti tuvs savā būtībā ir "aizgrieznis", tomēr tas kalpo kā pilnvērtīga "tapa", kas, piemēram, neļauj izkļūt šķidrumam. Tādēļ (ja konteksts to pieļauj) es lietotu "pagaidu aizgrieznis/skrūve", lai uzsvērtu tās sekundāro raksturu.

Vēl parādās konteksti, kuros tā sauc skrūves:
1) ko izmanto crash test dummies konstrukcijās;
2) ko izmanto kā mānekļus zagļiem - viltus skrūves.
Tomēr šie konteksti ir gana eksotiski, tādēļ šaubos, vai tas būs jūsu gadījums.

--------------------------------------------------
Note added at 6 hrs (2008-11-25 01:27:54 GMT)
--------------------------------------------------

Hmm, nemanu šeit definīciju, kuru biju iekopējis lodziņā "Definition". Tā nāk no pirmā linka http://golfdiscussions.blogspot.com/2005/11/how-to-convert-y...
"Screw used to fill holes for sight or telescope (sight) mounting when not in use. Also used to fill access holes to internal pins." Kā var redzēt no šīs definīcijas, šī skrūve aizvieto citu vai nosedz citu skrūvi. Domāju, ka katrā no šiem gadījumiem latviski būtu jālieto cits termins. Ja tas ir otrs gadījums, tad tā varētu būt "nosegskrūve" (tas tikai tāds mans minējums).


    Reference: http://www.saami.org/glossary/display.cfm?letter=P
    Reference: http://golfdiscussions.blogspot.com/2005/11/how-to-convert-y...
Kaspars Gasuns
Latvia
Specializes in field
Native speaker of: Native in LatvianLatvian
PRO pts in category: 62
Grading comment
Paldies jums abiem! Aptuveni derēja vairāki ieteiktie varianti, bet man izdevās "šo brīnumu" apskatīt konkrētajā bildē un izrādījās, ka tā ir tieši tāda paša izskata skrūve kā citas, skrūvējamās, tikai "nefunkcionāla", jau austiņā iekšā un lietojama kā "aizbāznis". Tomēr izvēlējos variantu "viltus skrūve"....

12 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
ieskrūvējams vāciņš vai aizbāznis


Explanation:
nav obligāti jāgaida funcionālas skrūves. vienkārši noslēdz pieeju kādam uzgrieznim, citai skrūvei un tamlīdzīgi. var būt ar vidus rievu kā skrūvei var būt bez. tiem pašiem velosipēdiem, piemēram, centra ass pedāļi tiek uzmaukti un pieskrūvēti uz četrstūra ass, un šī skrūve tiek noslēgta ar tādu viltus skrūvvāciņu.

Freimanis
Works in field
Native speaker of: Latvian
PRO pts in category: 67