KudoZ home » English to Latvian » Medical (general)

Sustained

Latvian translation: Invaliditaates pakapes pasliktinaashanaas (pieaugums)


10:37 Oct 27, 2005
English to Latvian translations [PRO]
Medical - Medical (general)
English term or phrase: Sustained
Sustained Progression of Disability (Increase in EDSS sustained for 12 weeks)
Doroteja
Latvia
Latvian translation:Invaliditaates pakapes pasliktinaashanaas (pieaugums)
Explanation:
Paskaidrojoshais teikums iekavaas liecina, ka invalidaates pakaape pieaug (pasliktinaas) meerot peec EDSS skalas 12 nedeelju laikaa. Taatad pirmaa teikuma dalja noziimee to pashu - 'progress' pasliktinaas. Vareetu jau teikt invaliditaates regresija - bet tad nevar saprast - sliktums iet labumaa vai uzlaboshanaas iet sliktumaa.


Selected response from:

Freimanis
Grading comment
Liels paldies par atbildi!Liels paldies ar Inesei, Burell un Valteram!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1Stabils/noturiigs
Burrell
4arvien pieaugoša, nemitīgi pieaugoša
Valters Feists
4šeit: pastāvīgi/noturīgi progresējošs
Inese Poga-Smith
4Invaliditaates pakapes pasliktinaashanaas (pieaugums)
Freimanis


Discussion entries: 1





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
sustained
Invaliditaates pakapes pasliktinaashanaas (pieaugums)


Explanation:
Paskaidrojoshais teikums iekavaas liecina, ka invalidaates pakaape pieaug (pasliktinaas) meerot peec EDSS skalas 12 nedeelju laikaa. Taatad pirmaa teikuma dalja noziimee to pashu - 'progress' pasliktinaas. Vareetu jau teikt invaliditaates regresija - bet tad nevar saprast - sliktums iet labumaa vai uzlaboshanaas iet sliktumaa.





    Reference: http://www.jr2.ox.ac.uk/bandolier/booth/neurol/EDSS.html
Freimanis
Works in field
Native speaker of: Latvian
PRO pts in category: 64
Grading comment
Liels paldies par atbildi!Liels paldies ar Inesei, Burell un Valteram!

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
sustained
Stabils/noturiigs


Explanation:
stabils nespeejas/invaliditaates progress/attiistiiba

EDSS pastiprinaashanaas, kas tiek paarciesta/izciesta/iztureeta 12 nedeelju garumaa/laikaa

Burrell
United Kingdom
Works in field
Native speaker of: Native in LatvianLatvian, Native in RussianRussian
PRO pts in category: 36

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Olga Judina
9 mins

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
sustained
šeit: pastāvīgi/noturīgi progresējošs


Explanation:
Pastāvīgi progresējoša darba nespēja (12 nedēļu laikā novērots pastāvīgs punktu skaita pieaugums, izvērtējot pēc darba nespējas skalas (EDSS))
Expanded Standard Disability Status Scale ir Darba nespējas izvērtēšanas skala, kad izmaiņas (stāvokļa pasliktināšanos, uzlabošanos)novērtē pēc 8 neiroloģiski funkcionālu sistēmu sistēmas darbības rādītājiem (FS)

Šajā saitā ir labs piemērs, bet neļaujas iekopēties.


    Reference: http://72.14.207.104/search?q=cache:F0dSKO2LJKoJ:www.emea.eu...
Inese Poga-Smith
Canada
Specializes in field
Native speaker of: Latvian
PRO pts in category: 184

14 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
sustained
arvien pieaugoša, nemitīgi pieaugoša


Explanation:
Iesaku - "arvien pieaugoša [invaliditāte]", "nemitīgi pieaugoša [invaliditāte]".

Vārdi "pastāvīgs", "stabils", "noturīgs" ne visai labi der šeit, jo ir runa par mainīšanos, pasliktināšanos, nevis par noturību.

Valters Feists
Latvia
Works in field
Native speaker of: Latvian
PRO pts in category: 22