KudoZ home » English to Latvian » Medical (general)

puffs

Latvian translation: ieelpas


12:20 Nov 9, 2007
English to Latvian translations [PRO]
Medical - Medical (general)
English term or phrase: puffs
Since last evening’s study medication, how many puffs of rescue med. did you use?
Doroteja
Latvia
Latvian translation:ieelpas
Explanation:
Cik reizes kopš pētāmā medikamenta lietošanas vakardienas vakarā jūs esat ieelpojis (lietojis) glābšanas medikamentu?

Vai arī

Cik reizes kopš pētāmā medikamenta lietošanas vakardienas vakarā jūs esat inhalējis glābšanas medikamentu?

Droši vien runa ir par astmu. Varbūt var kaut kā vēl precīzāk ieelpas reizes apzīmēt, bet izskatās, ka tā ir parastam cilvēkam domāta aptaujas forma, kur jāsaglabā vienkārša valoda.
Selected response from:

mjbjosh
Grading comment
Liels paldies visiem!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4pūtiens (arī: deva)
Valters Feists
3inhalācijas
Ilona Kangro
3ieelpasmjbjosh


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
ieelpas


Explanation:
Cik reizes kopš pētāmā medikamenta lietošanas vakardienas vakarā jūs esat ieelpojis (lietojis) glābšanas medikamentu?

Vai arī

Cik reizes kopš pētāmā medikamenta lietošanas vakardienas vakarā jūs esat inhalējis glābšanas medikamentu?

Droši vien runa ir par astmu. Varbūt var kaut kā vēl precīzāk ieelpas reizes apzīmēt, bet izskatās, ka tā ir parastam cilvēkam domāta aptaujas forma, kur jāsaglabā vienkārša valoda.

mjbjosh
Native speaker of: Native in LatvianLatvian
PRO pts in category: 35
Grading comment
Liels paldies visiem!

9 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
inhalācijas


Explanation:
Ja te ir runa par inhalējamu medikamentu, tad tās droši vien ir inhalācijas.

Inhalācija
Svešvārdu vārdnīca
- Izcelsme - latīņu inhalare ‘ieelpot’.
- Ārstniecisku un bioloģiski aktīvu vielu ieelpošana ārstniecības vai profilakses nolūkā.

Piem.: Sākotnējā uzsākšanas deva ir 2 inhalācijas, kas sastāv no 25 mkg salmeterola un 50 mkg FP divreiz dienā. (http://209.85.129.104/search?q=cache:QUVqSvw9Y8kJ:www.emea.e...

Šajā teikumā varbūt būtu labāk lietot darbības v.: Cik reizes jūs inhalējāt glābšanas medikamentu/zāles? (http://www.google.lv/search?hl=lv&q=inhalēt&btnG=Meklēt&meta...

Ilona Kangro
Latvia
Works in field
Native speaker of: Native in LatvianLatvian
PRO pts in category: 16

3 days14 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
puff
pūtiens (arī: deva)


Explanation:
Vārdam būtībā ir divas nozīmes.
Tas precīzāk varētu būt noteikts tulkošanas anotācijās (vai nav iedotas?), sadaļā par devām un lietošanu vai arī izsecināms no inhalatora uzbūves.

1) Ar "puff" apzīmēta viena "deva"; sadzīviskākā, ne tik precīzā valodā par "puff" var saukt vienu lietošanas reizi (took a puff of my medicine).

2) Ar "puff" (kā jau parastās vārdnīcās rakstīts) tiek apzīmēts "pūtiens". Pacients var veikt no viena līdz četriem pūtieniem. Pārskatot dažādus astmas rakstiņus, izskatās, ka šī nozīme ir pārsvarā.

"If you take 2 puffs, wait 2 minutes and shake the inhaler well before taking the second puff."
http://www.nlm.nih.gov/medlineplus/druginfo/medmaster/a68503...

----

"... press down on the canister once to start the medication spray at the beginning of the inhalation. This is a "puff." Inhale slowly, taking three to five seconds to fill your lungs as deeply as possible. (Correctly timing the puff with your inhalation is usually the most challenging technique to master.)
.....
"Hold your breath for 10 seconds, then exhale. (Note: If your doctor recommends that you take more than one <<inhalation>> with each <<puff>> of the canister, be sure to hold your breath for 10 seconds with each inhalation.)"

---- Tātad ir gadījumi, kad no viena flakona <<pūtiena>> (puff) ir jāievelk vairākas <<ieelpas>> (inhalation). Tāpēc nebūtu labi abus saukt vienā vārdā par "ieelpām".
https://www.healthforums.com/library/1,1258,article~9128,00....

---

"It is usually taken as 1-2 puffs every 4-6 hours as needed to relieve symptoms or every 4-6 hours to prevent symptoms. Follow the directions on your prescription label carefully, and ask your doctor or pharmacist to explain any part you do not understand. Use pirbuterol exactly as directed. Do not use more or less of it or use it more often than prescribed by your doctor. Do not use more than 12 puffs in 24 hours."
http://0-www.nlm.nih.gov.catalog.llu.edu/medlineplus/druginf...

---- Par "inhalāciju" var uztvert vienu lietošanas reizi, procedūru, kurā var ietilpt viens vai vairāki pūtieni, savukārt diennaktī tiek skaitīti pūtieni, nevis lietošanas reizes (kā pēdējā piemērā - llu.edu). Nebūtu arī īsti loģiski teikt, ka vienā inhalācijā (lietošanas reizē) ietilpst vairākas inhalācijas (ieelpojumi).

Latviešu piemēri ir no tīmekļa.

Example sentence(s):
  • "ja es pati esmu 5 menesi,lietoju ventolinu 2x diena 2 putieni caur engolatoru!"
  • "inhalēt "glābjošo" (elpceļus paplašinošo) medikamentu, piemēram, salbutamolu 200 mg, t.i., 2 devas (dozatora pūtienus)."
Valters Feists
Latvia
Works in field
Native speaker of: Latvian
PRO pts in category: 22