KudoZ home » English to Latvian » Medical (general)

Metastatic Melanoma

Latvian translation: metastātiska melanoma


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Metastatic Melanoma
Latvian translation:metastātiska melanoma
Entered by: Ieva Englund

14:35 Apr 26, 2008
English to Latvian translations [PRO]
Medical - Medical (general)
English term or phrase: Metastatic Melanoma
"has been diagnosed with metastatic melanoma"
Ieva Englund
Sweden
metastātiska melanoma
Explanation:
Īpašības vārds 'metastātisks' ir apkceptēts kopš senlaikiem, vismaz 1984.g. (skat. LLVV, 5. sēj. 182. lpp.) Lai gan no valodas viedokļa loģiskāk šķistu pēc iespējas lietot latviskos vārdveides resursus, šajā gadījumā - atvasināt no verba 'metastazēties' (LLVV, 5. sēj. 183. lpp.) Piem.: 'Metastazēties mēdz šūnas, kas vāji saistītas savā starpā un spēj amēbveidīgi pārvietoties, - virulentas baktērijas, audzēju šūnas.' (PME, 323. lpp.)

--------------------------------------------------
Note added at 1 day6 hrs (2008-04-27 20:54:01 GMT)
--------------------------------------------------

P.S. Vai var lietot vārdu "melanoma"? Protams! Melanoma ir melanoma, skat. jebkurā vārdnīcā. No jaunākām, piem. "Medicīnas svešvārdu vārdnīca" (R., Avots, 2007), 587. lpp.
Selected response from:

jaanisel
Grading comment
Paldies! :)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1metastātiska melanomagirc
3metastātiska melanoma
jaanisel


Discussion entries: 1





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
metastatic melanoma
metastātiska melanoma


Explanation:
Kāpēc ne?
Ja tic gūglei, tad gan "metastāstisks", gan "melanoma" tiek lietoti diezgan plaši, īpaši "melanoma", kuru var atrast pat Rīgas Austrumu slimnīcas lapā (http://www.aslimnica.lv/text.php?cat=29&t_id=148).


    Reference: http://www.google.lv/search?q=metast%C4%81tisks&hl=lv&start=...
    Reference: http://www.google.lv/search?q=melanoma+site:.lv&hl=lv&start=...
girc
Latvia
Native speaker of: Native in LatvianLatvian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  mjbjosh
1 day3 hrs

5 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
metastatic melanoma
metastātiska melanoma


Language variant: metastazējusies melanoma

Explanation:
Īpašības vārds 'metastātisks' ir apkceptēts kopš senlaikiem, vismaz 1984.g. (skat. LLVV, 5. sēj. 182. lpp.) Lai gan no valodas viedokļa loģiskāk šķistu pēc iespējas lietot latviskos vārdveides resursus, šajā gadījumā - atvasināt no verba 'metastazēties' (LLVV, 5. sēj. 183. lpp.) Piem.: 'Metastazēties mēdz šūnas, kas vāji saistītas savā starpā un spēj amēbveidīgi pārvietoties, - virulentas baktērijas, audzēju šūnas.' (PME, 323. lpp.)

--------------------------------------------------
Note added at 1 day6 hrs (2008-04-27 20:54:01 GMT)
--------------------------------------------------

P.S. Vai var lietot vārdu "melanoma"? Protams! Melanoma ir melanoma, skat. jebkurā vārdnīcā. No jaunākām, piem. "Medicīnas svešvārdu vārdnīca" (R., Avots, 2007), 587. lpp.

jaanisel
Specializes in field
Native speaker of: Native in LatvianLatvian
PRO pts in category: 12
Grading comment
Paldies! :)