KudoZ home » English to Latvian » Other

bushwalker

Latvian translation: apkārtstaiga, brīvdabas staigalnieks, kājceļotājs

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:bushwalker
Latvian translation:apkārtstaiga, brīvdabas staigalnieks, kājceļotājs
Entered by: Biruta MARKO

17:43 Mar 28, 2018
English to Latvian translations [PRO]
Other / preses ziņas
English term or phrase: bushwalker
A bushwalker lost in Victoria's rugged Grampians mountain range for five days says he was “really thirsty” when rescuers finally found him.
Biruta MARKO
apkārtstaiga, brīvdabas staigalnieks, kājceļotājs
Explanation:
Ierosinu izvēlēties:

[A] - kādu no vārdnīcās atrastiem vārdiem - “apkārtstaiga”, “staigalnieks”;
ja kontekstā iederas, tad var tiem priekšā pievienot apzīmējumu “brīvdabas -” (Austrālijas daba ir daudzveidīga, ne obligāti krūmi [tas būtu pārāk šauri], meži, bet arī kalni - Grampians National Park - http://en.wikipedia.org/wiki/Grampians_National_Park

[B] - jaunāku vārdu “kājceļotājs”.

----------

Sīkāk.

[A]
(1)
apkārtstaiga

http://tezaurs.lv/mev/facsimile.jsp?fname=1094
(Mīlenbaha latviešu valodas vārdnīca)
[kopdzimtes lietvārds; vācu val. - ‘Herumtreiber’)

http://tezaurs.lv/#/sv/apkārtstaiga

http://www.letonika.lv/groups/default.aspx?r=10621063&q=apkā...

(2)
staigalnieks
http://tezaurs.lv/#/sv/staigalnieks
(arī Mīlenbaha latviešu valodas vārdnīcā)


[B]
Hiking is the preferred term, in Canada and the United States, for a long, vigorous walk, usually on trails (footpaths), in the countryside, while the word walking is used for shorter, particularly urban walks. ..... The term bushwalking is endemic to Australia, having been adopted by the Sydney Bush Walkers club in 1927.” … [Tātad tie tiek uzskatīti par sinonīmiem, būtiski neatšķiras.]
http://en.wikipedia.org/wiki/Hiking

Dažkārt šai nozīmē lietots “kājceļojums” -
http://www.google.com/search?q=kājceļojums
˜ kājceļojums (hike, hiking) --> kājceļotājs.


P. S. 1) “sirot” ir laupīt vai doties karagājienā; 2) ne katrs bushwalker ir mežstrādnieks.

Selected response from:

Valters Feists
Latvia
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4apkārtstaiga, brīvdabas staigalnieks, kājceļotājs
Valters Feists
4sirotājs
Miķelis (Mike) Strīķis
3mežstrādnieks
Kristine Sprula (Lielause)


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
mežstrādnieks


Explanation:
Varētu arī būt cilvēks, kam patīk pastaigas mežā


    https://www.multitran.ru/c/m.exe?CL=1&s=bushwalker&l1=1
    https://en.m.wiktionary.org/wiki/bushwalker
Kristine Sprula (Lielause)
Latvia
Works in field
Native speaker of: Latvian
PRO pts in category: 20

1 day 4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
sirotājs


Explanation:
In Australia most recreational walking is done “in the bush”.

Miķelis (Mike) Strīķis
Australia
Native speaker of: Native in LatvianLatvian, Native in EnglishEnglish

2 days 18 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
apkārtstaiga, brīvdabas staigalnieks, kājceļotājs


Explanation:
Ierosinu izvēlēties:

[A] - kādu no vārdnīcās atrastiem vārdiem - “apkārtstaiga”, “staigalnieks”;
ja kontekstā iederas, tad var tiem priekšā pievienot apzīmējumu “brīvdabas -” (Austrālijas daba ir daudzveidīga, ne obligāti krūmi [tas būtu pārāk šauri], meži, bet arī kalni - Grampians National Park - http://en.wikipedia.org/wiki/Grampians_National_Park

[B] - jaunāku vārdu “kājceļotājs”.

----------

Sīkāk.

[A]
(1)
apkārtstaiga

http://tezaurs.lv/mev/facsimile.jsp?fname=1094
(Mīlenbaha latviešu valodas vārdnīca)
[kopdzimtes lietvārds; vācu val. - ‘Herumtreiber’)

http://tezaurs.lv/#/sv/apkārtstaiga

http://www.letonika.lv/groups/default.aspx?r=10621063&q=apkā...

(2)
staigalnieks
http://tezaurs.lv/#/sv/staigalnieks
(arī Mīlenbaha latviešu valodas vārdnīcā)


[B]
Hiking is the preferred term, in Canada and the United States, for a long, vigorous walk, usually on trails (footpaths), in the countryside, while the word walking is used for shorter, particularly urban walks. ..... The term bushwalking is endemic to Australia, having been adopted by the Sydney Bush Walkers club in 1927.” … [Tātad tie tiek uzskatīti par sinonīmiem, būtiski neatšķiras.]
http://en.wikipedia.org/wiki/Hiking

Dažkārt šai nozīmē lietots “kājceļojums” -
http://www.google.com/search?q=kājceļojums
˜ kājceļojums (hike, hiking) --> kājceļotājs.


P. S. 1) “sirot” ir laupīt vai doties karagājienā; 2) ne katrs bushwalker ir mežstrādnieks.



Example sentence(s):
  • Man vajadzētu ne ikdien, bet iknedēļ kāpt uz Brē [..] Man jau divi gadi nau bijušu kājceļojumu (Raiņa dienasgrāmatā) http://www.korpuss.lv/klasika/Senie/Rainis/Dienasgr/1906-1920/1913.html

    Reference: http://en.wikipedia.org/wiki/Hiking
Valters Feists
Latvia
Specializes in field
Native speaker of: Latvian
PRO pts in category: 13