KudoZ home » English to Lithuanian » Bus/Financial

CIP/CIF

Lithuanian translation: Transportavimas ir draudimas apmokėtas iki... / Kaina, draudimas ir frachtas


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:CIP/CIF
Lithuanian translation:Transportavimas ir draudimas apmokėtas iki... / Kaina, draudimas ir frachtas
Entered by: Džiuginta Spalbar

14:25 Dec 20, 2003
English to Lithuanian translations [PRO]
Bus/Financial
English term or phrase: CIP/CIF
the price of the Goods quoted CIP/CIF (border point or port specified in the TDS) exclusive of customs duties and other taxes payable in the Purchaser’s country
Džiuginta Spalbar
Lithuania
Transportavimas ir draudimas apmokėtas iki... / Kaina, draudimas ir frachtas
Explanation:
Prekių pristatymo sąlygos (Incoterms)
--------------------------------------------------------------------------------

E grupė - šiai grupei priklauso tik vienas terminas EXW. Pagal šį terminą pardavėjas pateikia prekes pirkėjui savo teritorijoje (įmonėje, sandėlyje). Eksportuotojas neprivalo pakrauti prekių į pirkėjo transportą, gauti muitinės leidimo išvežti prekes. Atskirais atvejais sutartyje gali būti numatyta pardavėjo atsakomybė už prekių pakrovimą. Pirkėjui tenka visos išlaidos ir rizika, susijusi su prekių transportavimu. Šis terminas gali būti taikomas visoms transportavimo rūšims.
C grupė - šiai grupei priklauso CFR, CIF, CPT ir CIP terminai. Pagal šiuos terminus pagrindinė dalis pristatymo išlaidų yra padengiama eksportuotojo.

CFR - Kaina ir frachtas - pagal šį terminą eksportuotojas apmoka visas išlaidas ir frachtą iki nurodyto punkto (uosto). Prekių praradimo ar sugadinimo rizika, taip pat papildomi kaštai, atsirandantys po perdavimo laivo denyje (kai prekės perkeliamos per laivo bortą išsiuntimo uoste), tenka pirkėjui. Pagal CFR terminą pardavėjas privalo gauti leidimą išvežti prekes. Šis terminas taikomas tik vandens transportui.
CIF - Kaina, draudimas ir frachtas - pagal šį terminą eksportuotojas apmoka išlaidas kaip ir CFR atveju, tik papildomai privalo apdrausti krovinį jūriniu draudimu ir nuo rizikos dėl prekių praradimo ar sugadinimo transportavimo metu. Draudimo suma gali būti minimali. Pagal šį terminą eksportuotojas turi gauti muitinės leidimą išvežti prekes. Šis terminas taikomas tik vandens transportui.
CPT - Transportavimas apmokėtas iki … - pagal šį terminą eksportuotojas sumoka frachtą už prekių transportavimą iki nurodytos vietos. Prekių praradimo ar sugadinimo rizika, taip pat papildomi kaštai pereina pirkėjui po to, kai prekės yra pristatomos į nurodytą vietą. Pagal šį terminą eksportuotojas turi gauti muitinės leidimą išvežti prekes. Šis terminas taikomas visoms transporto rūšims.
CIP - Transportavimas ir draudimas apmokėtas iki … - pagal šį terminą eksportuotojas turi tuos pačius įsipareigojimus kaip ir pagal CPT terminą, tik papildomai privalo apdrausti krovinį nuo rizikos dėl prekių praradimo ar sugadinimo transportavimo metu. Draudimo suma gali būti minimali. Pagal šį terminą eksportuotojas turi gauti muitinės leidimą išvežti prekes. Šis terminas taikomas visoms transportavimo rūšims.

O geriausia palikti vertime angliškas santrumpas, verslininkai jas geriau žino nei lietuviškus paaiškinimus.

Selected response from:

Vidmantas Stilius
Grading comment
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1Transportavimas ir draudimas apmokėtas iki... / Kaina, draudimas ir frachtas
Vidmantas Stilius
3krovinys ir draudimo mokestis/kargo, draudimas ir transportavimasIrena Gintilas


  

Answers


31 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
krovinys ir draudimo mokestis/kargo, draudimas ir transportavimas


Explanation:
Tai tik po vieną iš daugelio galimų variantų. Siūlau peržiūrėti žemiau pateiktas nuorodas.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-12-20 15:52:17 (GMT)
--------------------------------------------------

CIP dar gali būti Commercial Import Program - Komercinė importo programa (susitarimas), Communication Invoice Process, Customer Information Package - gal Jums aiškiau iš konteksto...
Tas pats ir su CIF - bent keliolika galimų variantų. (deja,deja,deja...)


    Reference: http://www.acronymfinder.com/af-query.asp?String=exact&Acron...
    Reference: http://www.acronymfinder.com/af-query.asp?String=exact&Acron...
Irena Gintilas
Native speaker of: Native in LithuanianLithuanian
PRO pts in pair: 70

5 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
cip/cif
Transportavimas ir draudimas apmokėtas iki... / Kaina, draudimas ir frachtas


Explanation:
Prekių pristatymo sąlygos (Incoterms)
--------------------------------------------------------------------------------

E grupė - šiai grupei priklauso tik vienas terminas EXW. Pagal šį terminą pardavėjas pateikia prekes pirkėjui savo teritorijoje (įmonėje, sandėlyje). Eksportuotojas neprivalo pakrauti prekių į pirkėjo transportą, gauti muitinės leidimo išvežti prekes. Atskirais atvejais sutartyje gali būti numatyta pardavėjo atsakomybė už prekių pakrovimą. Pirkėjui tenka visos išlaidos ir rizika, susijusi su prekių transportavimu. Šis terminas gali būti taikomas visoms transportavimo rūšims.
C grupė - šiai grupei priklauso CFR, CIF, CPT ir CIP terminai. Pagal šiuos terminus pagrindinė dalis pristatymo išlaidų yra padengiama eksportuotojo.

CFR - Kaina ir frachtas - pagal šį terminą eksportuotojas apmoka visas išlaidas ir frachtą iki nurodyto punkto (uosto). Prekių praradimo ar sugadinimo rizika, taip pat papildomi kaštai, atsirandantys po perdavimo laivo denyje (kai prekės perkeliamos per laivo bortą išsiuntimo uoste), tenka pirkėjui. Pagal CFR terminą pardavėjas privalo gauti leidimą išvežti prekes. Šis terminas taikomas tik vandens transportui.
CIF - Kaina, draudimas ir frachtas - pagal šį terminą eksportuotojas apmoka išlaidas kaip ir CFR atveju, tik papildomai privalo apdrausti krovinį jūriniu draudimu ir nuo rizikos dėl prekių praradimo ar sugadinimo transportavimo metu. Draudimo suma gali būti minimali. Pagal šį terminą eksportuotojas turi gauti muitinės leidimą išvežti prekes. Šis terminas taikomas tik vandens transportui.
CPT - Transportavimas apmokėtas iki … - pagal šį terminą eksportuotojas sumoka frachtą už prekių transportavimą iki nurodytos vietos. Prekių praradimo ar sugadinimo rizika, taip pat papildomi kaštai pereina pirkėjui po to, kai prekės yra pristatomos į nurodytą vietą. Pagal šį terminą eksportuotojas turi gauti muitinės leidimą išvežti prekes. Šis terminas taikomas visoms transporto rūšims.
CIP - Transportavimas ir draudimas apmokėtas iki … - pagal šį terminą eksportuotojas turi tuos pačius įsipareigojimus kaip ir pagal CPT terminą, tik papildomai privalo apdrausti krovinį nuo rizikos dėl prekių praradimo ar sugadinimo transportavimo metu. Draudimo suma gali būti minimali. Pagal šį terminą eksportuotojas turi gauti muitinės leidimą išvežti prekes. Šis terminas taikomas visoms transportavimo rūšims.

O geriausia palikti vertime angliškas santrumpas, verslininkai jas geriau žino nei lietuviškus paaiškinimus.




    Reference: http://www.lda.lt/export/buy.guide.incoterms.html
Vidmantas Stilius
Native speaker of: Native in LithuanianLithuanian
PRO pts in pair: 641

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jolanta Schimenti
6 hrs