Ips typographus

Lithuanian translation: kinivarpos

English term or phrase:Ips typographus
Lithuanian translation:kinivarpos

09:46 Jan 29, 2003
English to Lithuanian translations [PRO]
Science / 'fungi,beetle,wood'
English term or phrase: Ips typographus
norway spruce trees infested by the bark beetle ips typographus were investigated weekly for 10 weeks
edita
žievėgraužis tipografas
Explanation:
Daug pasikeitimų į per dešimtmečius nusistovėjusią miškų kirtimo tvarką įnešė paskutiniaisiais metais Lietuvoje išplitęs eglių liemenų kenkėjas - kinivarpos (žievėgraužis tipografas - IPS typographus). Dėl nepalankių klimato faktorių 1993-1995 m. (karštos ir sausos vasaros, šiltos žiemos, drėgmės trūkumo dirvožemyje) sutriko eglių gyvybiniai procesai ir nusilpę medžiai tapo nepajėgūs patys apsiginti nuo kinivarpų. 1993 m. pradžioje stiprūs vėjai miškuose išvertė apie 2 mln m3 medžių. Labiausiai nukentėjo eglynai, nes eglių šaknys paviršinės ir dėl to medžiai neatsparūs vėjui. Per 1993 m. žiemą urėdijos nespėjo iškirsti vėjovarų ir tai prisidėjo prie kinivarpų plitimo. Kinivarpos išplito visoje Lietuvoje ir eglynai pradėjo džiūti ištisais plotais.

Selected response from:

Vidmantas Stilius
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1žievėgraužis tipografas
Vidmantas Stilius
3žievėgraužis tipografas
Ernestas Lomsargis


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
žievėgraužis tipografas


Explanation:
->


    Reference: http://neris.mii.lt/aa/at95/2d71s.html
    Reference: http://www.vaat.lt/staz_sved.htm
Ernestas Lomsargis
Native speaker of: Native in LithuanianLithuanian
PRO pts in pair: 1361

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
žievėgraužis tipografas


Explanation:
Daug pasikeitimų į per dešimtmečius nusistovėjusią miškų kirtimo tvarką įnešė paskutiniaisiais metais Lietuvoje išplitęs eglių liemenų kenkėjas - kinivarpos (žievėgraužis tipografas - IPS typographus). Dėl nepalankių klimato faktorių 1993-1995 m. (karštos ir sausos vasaros, šiltos žiemos, drėgmės trūkumo dirvožemyje) sutriko eglių gyvybiniai procesai ir nusilpę medžiai tapo nepajėgūs patys apsiginti nuo kinivarpų. 1993 m. pradžioje stiprūs vėjai miškuose išvertė apie 2 mln m3 medžių. Labiausiai nukentėjo eglynai, nes eglių šaknys paviršinės ir dėl to medžiai neatsparūs vėjui. Per 1993 m. žiemą urėdijos nespėjo iškirsti vėjovarų ir tai prisidėjo prie kinivarpų plitimo. Kinivarpos išplito visoje Lietuvoje ir eglynai pradėjo džiūti ištisais plotais.




    Reference: http://neris.mii.lt/aa/at95/2d71s.html
Vidmantas Stilius
Native speaker of: Native in LithuanianLithuanian
PRO pts in pair: 641

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ernestas Lomsargis: Sveikinu! Net tą patį tinklalapį nurodėme :-)
18 mins