KudoZ home » English to Malay » Education / Pedagogy

the development of rigorous national standards with periodic testing to make

Malay translation: pembinaan piawai/standard nasional dengan ujian berkala untuk ...

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:the development of rigorous national standards with periodic testing to make
Malay translation:pembinaan piawai/standard nasional dengan ujian berkala untuk ...
Entered by: yam2u

12:28 Jan 29, 2004
English to Malay translations [Non-PRO]
Education / Pedagogy / exercise science and sport
English term or phrase: the development of rigorous national standards with periodic testing to make
the development of rigorous national standards with periodic testing to make sure children are achieving.
termizi
pembinaan piawai/standard nasional dengan ujian berkala untuk ...
Explanation:
'the development of rigorous national standards with periodic testing to make sure children are achieving.' =>

1) pembinaan piawai/standard nasional dengan ujian berkala untuk memastikan kanak-kanak beroleh pencapaian.

2) pembinaan piawai/standard nasional dengan ujian berkala untuk memastikan pencapaian di kalangan kanak-kanak.






Selected response from:

yam2u
United States
Grading comment
thank for your answer.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4pembentukan piawaian kebangsaan/nasional beserta ujian berkala untuk memastikan yang kanak-kanak ...
melayujati
4perkembangan piawai kebangsaan yang ketat dengan ujian berkala bagi..
AAAS
3pembinaan piawai/standard nasional dengan ujian berkala untuk ...
yam2u


  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
pembinaan piawai/standard nasional dengan ujian berkala untuk ...


Explanation:
'the development of rigorous national standards with periodic testing to make sure children are achieving.' =>

1) pembinaan piawai/standard nasional dengan ujian berkala untuk memastikan kanak-kanak beroleh pencapaian.

2) pembinaan piawai/standard nasional dengan ujian berkala untuk memastikan pencapaian di kalangan kanak-kanak.








yam2u
United States
Native speaker of: Native in MalayMalay, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 2
Grading comment
thank for your answer.

23 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
perkembangan piawai kebangsaan yang ketat dengan ujian berkala bagi..


Explanation:
pembangunan piawai kebangsaan yang ketat dengan ujian berkala bagi mempastikan pencapaian kanak-kanak

the development of rigorous national standards = pembangunan piawai kebangsaan yang ketat

with periodic testing = dengan ujian berkala

to make sure = bagi mempastikan

children are achieving. = pencapaian kanak-kanak


AAAS
Native speaker of: Native in MalayMalay

1 day 13 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
pembentukan piawaian kebangsaan/nasional beserta ujian berkala untuk memastikan yang kanak-kanak ...


Explanation:
pembentukan piawaian kebangsaan/nasional beserta ujian berkala/berjangka untuk memastikan yang kanak-kanak ....dapat menikmatinya/berjaya??

I need more info here.

melayujati
Australia
Specializes in field
Native speaker of: Native in MalayMalay