KudoZ home » English to Malay » Insurance

sophisticated risk

Malay translation: risiko (yang) kompleks


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:sophisticated risk
Malay translation:risiko (yang) kompleks
Entered by: yam2u

02:15 Dec 5, 2001
English to Malay translations [PRO]
Bus/Financial - Insurance / Insurance
English term or phrase: sophisticated risk
This gives our clients coverage over major and sophisticated risks.

Re insurance broker.
Ramona Ali
risiko (yang) kompleks
Explanation:
translation suggestion:

Ini memberi klien/pelanggan kami jaminan insurans ke atas risiko-risiko (yang) utama dan kompleks.

[ramona,
rasa saya 'sophisticated' dalam konteks ini tidak bermaksud canggih, tetapi diguna untuk menunjukkan keadaan yang tidak mudah.
Selected response from:

yam2u
United States
Grading comment
thanks
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4risiko-risiko sofistikatedAyob Salleh
4risiko-risiko sofistikatedAyob Salleh
3risiko (yang) kompleks
yam2u


  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
risiko-risiko sofistikated


Explanation:
risks - risiko-risiko
sophisticated - sofistikated

Join them
sophisticated risks - risiko-risiko sofiskated.

Both are from Kamus Dewan



Ayob Salleh
Works in field
Native speaker of: Native in MalayMalay

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
risiko-risiko sofistikated


Explanation:
Use this
risks - risiko-risiko
sophisticated - sofistikated

Join them
sophisticated risks - risiko-risiko sofistikated.

Both are from Kamus Dewan

Use this

Ayob Salleh
Works in field
Native speaker of: Native in MalayMalay

2 days 7 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
risiko (yang) kompleks


Explanation:
translation suggestion:

Ini memberi klien/pelanggan kami jaminan insurans ke atas risiko-risiko (yang) utama dan kompleks.

[ramona,
rasa saya 'sophisticated' dalam konteks ini tidak bermaksud canggih, tetapi diguna untuk menunjukkan keadaan yang tidak mudah.


yam2u
United States
Native speaker of: Native in MalayMalay, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 32
Grading comment
thanks