KudoZ home » English to Malay » Other

twin sharing

Malay translation: dwiinap


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:twin sharing
Malay translation:dwiinap
Entered by: Nasima Sarwar

12:11 Jan 25, 2004
English to Malay translations [Non-PRO]
English term or phrase: twin sharing
istilah hotel
Dominic Ho
dwiinap
Explanation:
twin sharing - dwiinap - keadaan penginapan dalam sebuah bilik yang dikongsi oleh dua orang

whereas

twin room - bilik kembar - bilik yang mempunyai dua katil kembar untuk satu atau dua orang

Ref : Istilah Glosari Pelancongan DBP / Operasi Perhotelan

--------------------------------------------------
Note added at 2004-01-25 22:39:51 (GMT)
--------------------------------------------------

Another alternative : penginapan kembar

Hope the above helps
Selected response from:

Nasima Sarwar
Malaysia
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2dwiinap
Nasima Sarwar
4 +1bilik kembar
Ramona Ali
5berkongsimelayujati


  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
berkongsi


Explanation:
Selalunya dua orang berkongsi satu bilik yang mengandungi dua katil "single" atau satu katil "double"

melayujati
Australia
Native speaker of: Native in MalayMalay
PRO pts in pair: 7

24 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
bilik kembar


Explanation:
Bilik yang mempunyai dua katil kembar untuk satu atau dia orang.


    Glosari Perkhidmatan, Penginapan dan Penyajian (DBP)
Ramona Ali
Native speaker of: Native in MalayMalay
PRO pts in pair: 522

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  yam2u
2 hrs

10 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
dwiinap


Explanation:
twin sharing - dwiinap - keadaan penginapan dalam sebuah bilik yang dikongsi oleh dua orang

whereas

twin room - bilik kembar - bilik yang mempunyai dua katil kembar untuk satu atau dua orang

Ref : Istilah Glosari Pelancongan DBP / Operasi Perhotelan

--------------------------------------------------
Note added at 2004-01-25 22:39:51 (GMT)
--------------------------------------------------

Another alternative : penginapan kembar

Hope the above helps

Nasima Sarwar
Malaysia
Native speaker of: Native in MalayMalay
PRO pts in pair: 158
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ramona Ali: Would go for dwiinap. I guess this differentiates it.
1 hr

agree  eldira: dwi-inap ?
5 hrs