KudoZ home » English to Norwegian » Automotive / Cars & Trucks

Naked bike

Norwegian translation: ribbet motorsykkel


19:50 Nov 13, 2008
English to Norwegian translations [PRO]
Tech/Engineering - Automotive / Cars & Trucks
English term or phrase: Naked bike
Naked Bike – ist ein Motorrad ohne Teil- oder Vollverkleidung - sier kunden - men hva heter dette på norsk??
Astrid Waatland
Norway
Norwegian translation:ribbet motorsykkel
Explanation:
Et annet alternativ. Du finner flere Ghits paa "ribbet motorsykkel" og noen paa "ribbet-MC". Paa den annen side ser det ut til at din tyske kunde bruker det engelske uttrykket og dermed forklarer hva det er (se eksempel i nederste link). Essensielt innebaerer termen "naked bike" at det kun er snakk om selve maskinen. Alt av ekstrautstyr og bekledning er fjernet.

--------------------------------------------------
Note added at 16 hrs (2008-11-14 12:06:04 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Som meg :o)
Selected response from:

NO-EN-DE
Norway
Grading comment
...og enda en takk. :) Jeg bruker ikke engelske ord hvis jeg kan unngå det, og jeg vet at jeg har brukt ribbet selv. Har også snakket med et par motorsyklister.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3nakenMari Noller
3ribbet motorsykkel
NO-EN-DE
2naken motorsykkel, motorsykkel uten kåpe
Egil Presttun


  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
naked bike
naken


Explanation:
Det er utrolig mange på disse diskusjonsforumene på nettet for sykler (BMW klubben i Norge og Bike.no) som rett og slett kaller de for "Naked", mens andre bruker "nakenmodell", "nakenutgave" eller bare "naken". Jeg fant en artikkel fra VG hvor de bruker dette.


    Reference: http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=515366
    Reference: http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=523001
Mari Noller
United Kingdom
Native speaker of: Norwegian

11 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
naked bike
naken motorsykkel, motorsykkel uten kåpe


Explanation:
Jeg tror Vollverkleidung betyr kåpe. Teil vet jeg ikke hva betyr. Kanskje noen kan slå opp i en tysk-norsk ordbok?

"Du kan få en "naken" motorsykkel (dvs. uten kåpe)"
http://www.nrk.no/programmer/tv/fbi/1.907432


Egil Presttun
Norway
Works in field
Native speaker of: Norwegian
PRO pts in category: 32

11 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
naked bike
ribbet motorsykkel


Explanation:
Et annet alternativ. Du finner flere Ghits paa "ribbet motorsykkel" og noen paa "ribbet-MC". Paa den annen side ser det ut til at din tyske kunde bruker det engelske uttrykket og dermed forklarer hva det er (se eksempel i nederste link). Essensielt innebaerer termen "naked bike" at det kun er snakk om selve maskinen. Alt av ekstrautstyr og bekledning er fjernet.

--------------------------------------------------
Note added at 16 hrs (2008-11-14 12:06:04 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Som meg :o)

Example sentence(s):
  • Naked Bike - en motorsykkel med delvis- eller full bekledning

    Reference: http://www.mc-forumet.no/viewtopic.php?f=24&t=4649
NO-EN-DE
Norway
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 16
Grading comment
...og enda en takk. :) Jeg bruker ikke engelske ord hvis jeg kan unngå det, og jeg vet at jeg har brukt ribbet selv. Har også snakket med et par motorsyklister.