KudoZ home » English to Norwegian » Automotive / Cars & Trucks

bumper beam

Norwegian translation: støtfangerbjelke


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:bumper beam
Norwegian translation:støtfangerbjelke
Entered by: Lars Finsen

10:23 Apr 1, 2003
English to Norwegian translations [PRO]
Tech/Engineering - Automotive / Cars & Trucks / Automotive
English term or phrase: bumper beam
'Bumper' er støtfanger, men hva er da 'bumper beam'? På illustrasjonen ser det ut til at nummeret som er benevnt med 'bumper beam' peker på ytterveggene av støtfangeren. Men består en støtfanger av så mye annet enn ytterveggene, da?
Lars Finsen
støtfangerbjelke
Explanation:
ytterveggene er nok bare pynt - det er bak fasaden det skjer.
Selected response from:

Per Bergvall
Norway
Grading comment
Leverandører jeg har vært i kontakt med bekrefter at dere har rett.
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2støtfangerbjelke
Per Bergvall
5Støtfanger
Amber Intl.


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
støtfangerbjelke


Explanation:
ytterveggene er nok bare pynt - det er bak fasaden det skjer.

Per Bergvall
Norway
Specializes in field
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 240
Grading comment
Leverandører jeg har vært i kontakt med bekrefter at dere har rett.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Liss Myrås
1 hr

agree  Trond Ruud
1 day1 hr

7 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Støtfanger


Explanation:
Det dreier seg om en plast støtfanger som er støp i ett stykke hvor midten er tykkere for mer styrke.


    Reference: http://www.plastics-car.com/innovators/bumper.html
Amber Intl.
Native speaker of: Native in Norwegian (Bokmal)Norwegian (Bokmal), Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 5