KudoZ home » English to Norwegian » Bus/Financial

vesting

Norwegian translation: påkrevd ansettelsesperiode for å ha pensjonsrettigheter


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:vesting
Norwegian translation:påkrevd ansettelsesperiode for å ha pensjonsrettigheter
Entered by: Erling Dugan

01:42 Jan 31, 2002
English to Norwegian translations [PRO]
Bus/Financial
English term or phrase: vesting
Conditions required to qualify for a employee benefit program
Erling Dugan
United States
påkrevd ansettelsesperiode for å ha pensjonsrettigheter
Explanation:
Dette er jo evig-langt sammenlignet med "vesting", men det er ikke lett å gjøre det kortere
Selected response from:

anebjordal
Ecuador
Grading comment
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
41. sikret, 2. overdra, 3. overdragelse
Tore Bjerkek
4påkrevd ansettelsesperiode for å ha pensjonsrettigheteranebjordal


  

Answers


35 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
påkrevd ansettelsesperiode for å ha pensjonsrettigheter


Explanation:
Dette er jo evig-langt sammenlignet med "vesting", men det er ikke lett å gjøre det kortere

anebjordal
Ecuador
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in pair: 195

41 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
1. sikret, 2. overdra, 3. overdragelse


Explanation:
den ansatte er sikret f.eks. pensjonverdien eller poengene etter 5 år, eller verdien er overdratt til den ansatte,
overdragelsen av f.eks. pensjospoengene eller verdien til den ansatte


Tore Bjerkek
Canada
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in pair: 884