KudoZ home » English to Norwegian » Bus/Financial

Chief Revenue Officer

Norwegian translation: Økonomisjef


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Chief Revenue Officer
Norwegian translation:Økonomisjef
Entered by: Elisabeth Bull

08:42 Aug 26, 2002
English to Norwegian translations [PRO]
Bus/Financial
English term or phrase: Chief Revenue Officer
Jobbtittel i et større selskap
Elisabeth Bull
økonomisjef
Explanation:
Bare et forslag... "Revenue officer" oversettes med "toller, tollfunksjonær" i Cappelens Store, men det passer jo ikke...
Selected response from:

Eivind Lilleskjaeret
Grading comment
Håpet noen ville si seg enig/uenig med noen av forslagene, men velger å tro at økonomi- passer best på dette nivået. Toller passer helt sikkert ikke, men takk lell :)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3Overordnet regnskapsleder
Ellen-Marie Kristiansen Ritchie
3økonomisjef
Eivind Lilleskjaeret


  

Answers


37 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
økonomisjef


Explanation:
Bare et forslag... "Revenue officer" oversettes med "toller, tollfunksjonær" i Cappelens Store, men det passer jo ikke...

Eivind Lilleskjaeret
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in pair: 207
Grading comment
Håpet noen ville si seg enig/uenig med noen av forslagene, men velger å tro at økonomi- passer best på dette nivået. Toller passer helt sikkert ikke, men takk lell :)

59 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Overordnet regnskapsleder


Explanation:
I think this could be used as a title

--------------------------------------------------
Note added at 2002-08-26 09:44:08 (GMT)
--------------------------------------------------

Or \"Overordnet regnskapssjef\"

Ellen-Marie Kristiansen Ritchie
Norway
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in pair: 72