KudoZ home » English to Norwegian » Bus/Financial

specialist producer

Norwegian translation: spesialist produsent


08:48 Dec 5, 2003
English to Norwegian translations [PRO]
Bus/Financial
English term or phrase: specialist producer
Specialist producer of product X.

Noen som vet hva dette er for noe? Er det en særskilt tittel man kan ha? (specialist vs non-specialist producer)
Morten Narboe
Norwegian translation:spesialist produsent
Explanation:
Det bare betyr at selskapet spesialisere i det produktet, eller den type produkt.
Selected response from:

xxxEmilyLyng
Grading comment
Takk for hjelpen.
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4spesialprodusent
Ellen-Marie Kristiansen Ritchie
3spesialistprodusentTerje Soerensen
3spesialist produsentxxxEmilyLyng


Discussion entries: 2





  

Answers


21 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
spesialist produsent


Explanation:
Det bare betyr at selskapet spesialisere i det produktet, eller den type produkt.

xxxEmilyLyng
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 3
Grading comment
Takk for hjelpen.

22 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
spesialistprodusent


Explanation:
Jeg tror neppe det her siktes til noe annet enn det, om da ikke "spesialarbeider" kan passe inn i konteksten

Terje Soerensen
Sweden
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in pair: 54

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Roald Toskedal: Nja, jeg leser dette som at de produserer spesialister, og det var vel ikke meningen? :)
13 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
spesialprodusent


Explanation:
Specialist kan også oversettes med "spesial-" (ref. Kunnskapsforlagets Eng/Nor ordbok). Tror kanskje spesialprodusent kan brukes i denne sammenhengen.

Ellen-Marie Kristiansen Ritchie
Norway
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in pair: 72

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ivan Eikås Skjøstad: spesialistprodusent tror jeg blir galt, men dette går nok fint
10 hrs

agree  Roald Toskedal: Har aldri hørt om sånne, men hvorfor ikke? :)
12 hrs

agree  uranus: ordet spesialist forkortes til spesial- i sammensatte ord vs.Aschehoug og Gyldendals Store norske ordbok.
1 day 5 hrs

agree  Frank Ekeberg
2 days 17 hrs