KudoZ home » English to Norwegian » Business/Commerce (general)

Business Development Executives

Norwegian translation: ledere for forretningsutvikling


20:23 Feb 12, 2009
English to Norwegian translations [PRO]
Bus/Financial - Business/Commerce (general) / nursing support
English term or phrase: Business Development Executives
Hva synes dere om denne?
Kontekst er et farmasøytselskap som er "partneing with the future", etc.
"Fostering one-on-one relationships and business growth through Business Development Executives and nursing support."
anebjordal
Ecuador
Norwegian translation:ledere for forretningsutvikling
Explanation:
Mange referanser:

Olsen har vært leder for forretningsutvikling siden januar 2006. Han har over 25 års erfaring fra området. Olsen har tidligere hatt ledende stillinger innen ...
www.noreco.com/nor/Om-Oss/Ledelse

28. sep 2007 ... Han flyttet over til enheten for forretningsutvikling i Hydro Energi i 1997 og ble der leder for forretningsutvikling innenfor Power ...
www.hydro.com/no/Personer/Ivar-Hexeberg/

selskapet har ansatt Svein Arild Killingland (51) som Direktør for Forretningsutvikling.
www.revus-energy.no/postmann/dbase/bilder/Pressemelding Sve...
Selected response from:

Bjørnar Magnussen
Grading comment
Takk for det, Bjørnar.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3ledere for forretningsutvikling
Bjørnar Magnussen
5salgssjefer
Harald Roald
Summary of reference entries provided
BDE
NO-EN-DE

  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
business development executives
salgssjefer


Explanation:
en tittel er alltid mer imponerende på engelsk... :-)


    Reference: http://www.middborg.no/cv.html
Harald Roald
Spain
Specializes in field
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian, Native in Norwegian (Bokmal)Norwegian (Bokmal)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Bjørnar Magnussen: Jeg oppfatter "leder for forretningsutvikling" som en strategisk rolle mens "salgssjef" er mer operativ (f.eks. leder for et salgsteam). CV-referansen din har litt tvilsomt språk enkelte steder (se f.eks. orddelingen).
8 hrs

agree  NO-EN-DE: Bjørnar har et poeng, men en BDE kan også ofte brukes for operative roller. Her er det jo snakk om å bygge en-til-en relasjoner i tillegg til foreetningsutvikling slik at en salgssjef teknisk sett kan falle inn under kategorien i min erfaring.
10 hrs

disagree  Per Bergvall: Salgssjef blir for enkelt. En person som faktisk har en lederfunksjon innen forretningsutvikling vil neppe kalle seg salgssjef, uten at dette sier noe om innbyrdes rangering. En salgssjef kan ha likevel ha ansvar for forretningsutvikling.
10 hrs

neutral  Egil Presttun: Jeg tror "Salgssjef/ Business Development Manager" betyr at han er både salgssjef og forretningsutviklingsleder.
22 hrs

10 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
business development executives
ledere for forretningsutvikling


Explanation:
Mange referanser:

Olsen har vært leder for forretningsutvikling siden januar 2006. Han har over 25 års erfaring fra området. Olsen har tidligere hatt ledende stillinger innen ...
www.noreco.com/nor/Om-Oss/Ledelse

28. sep 2007 ... Han flyttet over til enheten for forretningsutvikling i Hydro Energi i 1997 og ble der leder for forretningsutvikling innenfor Power ...
www.hydro.com/no/Personer/Ivar-Hexeberg/

selskapet har ansatt Svein Arild Killingland (51) som Direktør for Forretningsutvikling.
www.revus-energy.no/postmann/dbase/bilder/Pressemelding Sve...

Bjørnar Magnussen
Specializes in field
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 274
Grading comment
Takk for det, Bjørnar.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Per Bergvall
1 hr

agree  NO-EN-DE
1 hr

agree  Egil Presttun
13 hrs




Reference comments


12 hrs
Reference: BDE

Reference information:
Se forklaring i linken under.


    Reference: http://en.wikipedia.org/wiki/Executive_development
NO-EN-DE
Norway
Specializes in field
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 8