KudoZ home » English to Norwegian » Computers: Software

persisted

Norwegian translation: fastholdt(e) [data]


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:persisted
Norwegian translation:fastholdt(e) [data]
Entered by: Tor G Jensen

01:21 Jul 1, 2004
English to Norwegian translations [PRO]
Computers: Software
English term or phrase: persisted
Setningen (strengen) lyder: Session data not persisted.
Gjelder programvare som synkroniserer data.
En annen streng: Session data persistence failed.
anebjordal
Ecuador
fastholdte
Explanation:
'fastholdte' vil passe i begge sammenhenger (fastholdte data er data som er beholdt eller fastholdt - i motsetning til transiente data som mistes).
Men 'fastholdte data'/'fastholding av data' kan brukes mer fleksibelt enn det 'beholdte data' tillater, fordi 'beholding av data' ikke er et mulig valg.
- Sesjonsdata er ikke fastholdt
- Fastholding av sesjonsdata feilet
Selected response from:

Tor G Jensen
Grading comment
I denne sammenhengen virker ditt forslag best. Takk for det.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3faste/beholdte
Elisabeth Bull
5varte lenge eller holdt lenge
ojinaga
4fastholdte
Tor G Jensen


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
varte lenge eller holdt lenge


Explanation:
persistence = det aa vare lenge eller aa holde lenge (vedvare)

Slik ville jeg ha sagt det.

ojinaga
Works in field
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 6

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
faste/beholdte


Explanation:
Begge disse brukes i Microsoft-strenger:
Eks. fra win2000/XP: The system could not load the persisted data = systemet kan ikke laste de faste dataene,
Coulumns will not be persisted= Kolonner vil ikke beholdes

Elisabeth Bull
Specializes in field
Native speaker of: Norwegian
PRO pts in category: 16

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Per Bergvall
10 mins

agree  Tore Bjerkek
6 hrs

agree  Ivan Eikås Skjøstad
9 hrs

14 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
fastholdte


Explanation:
'fastholdte' vil passe i begge sammenhenger (fastholdte data er data som er beholdt eller fastholdt - i motsetning til transiente data som mistes).
Men 'fastholdte data'/'fastholding av data' kan brukes mer fleksibelt enn det 'beholdte data' tillater, fordi 'beholding av data' ikke er et mulig valg.
- Sesjonsdata er ikke fastholdt
- Fastholding av sesjonsdata feilet

Tor G Jensen
Specializes in field
Native speaker of: Norwegian
PRO pts in category: 101
Grading comment
I denne sammenhengen virker ditt forslag best. Takk for det.