International Translation Day 2017

Join ProZ.com/TV for a FREE event on September 26-27th celebrating International Translation Day! 50+ hours of content, Chat, Live Q&A & more. Join 1,000's of linguists from around the globe as ProZ.com/TV celebrates International Translation Day.

Click for Full Participation
KudoZ home » English to Norwegian » Computers (general)

System tray clock

Norwegian translation: systemkurvklokke


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:system tray clock
Norwegian translation:systemkurvklokke
Entered by: Hege Jakobsen Lepri

16:57 Jun 11, 2002
English to Norwegian translations [PRO]
Tech/Engineering - Computers (general) / computers
English term or phrase: System tray clock
i øyeblikket er jeg så full av data-termer at jeg ikke klarer å finne fram til dette enkle utrykket.
Trenger ikke mye fantasi, kun Microsofts standardoversettelse.
Hege Jakobsen Lepri
systemkurvklokke
Explanation:
System tray oversettes systemkurv
Selected response from:

anebjordal
Ecuador
Grading comment
tusen takk!
Fatter ikke at det ikke lå i et gammelt TM-minne, tydelig at jeg trenger å oppdatere både det elektroniske og det mekanisk/fysiologiske minnet!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1klokken i systemstatusfeltet
Solveig Hansen
4 +1Klokken i oppgavelinjen
Eivind Lilleskjaeret
4 -2systemkurvklokkeanebjordal


  

Answers


19 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -2
systemkurvklokke


Explanation:
System tray oversettes systemkurv

anebjordal
Ecuador
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 4
Grading comment
tusen takk!
Fatter ikke at det ikke lå i et gammelt TM-minne, tydelig at jeg trenger å oppdatere både det elektroniske og det mekanisk/fysiologiske minnet!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Elisabeth Bull: har aldri sett dette brukt - direkteoversettelse? MS-ordlistene sier systemstatusfelt om system tray.
1 hr
  -> Jeg skulle ha tilføyd at jeg fant det i Clue: (edb) systemkurv. Nå har vi: systemstatusfelt, oppgavelinje og systemkurv. What to do?

disagree  Lars Finsen: Etter noen ganske få erfaringer med Clue begynner jeg å tro at Clue bør ignoreres.
2 hrs
  -> Etter spørsmål til Windows/MS-entusiaster: Er MS-terminologien vedtatt som den eneste brukbare i edb-sammenheng?

25 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Klokken i oppgavelinjen


Explanation:
Det er det det heter, er det ikke? "System tray" kalles i hvert fall "Oppgavelinje" i min norske Windows 2000. (Høyreklikk f.eks. på oppgavelinjen og se på Egenskaper.)

Eivind Lilleskjaeret
Specializes in field
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Liss Myrås
1 hr

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
klokken i systemstatusfeltet


Explanation:
Evt. bare "systemklokken". Microsoft bruker "systemstatusfelt" om "system tray".

Solveig Hansen
Norway
Specializes in field
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Elisabeth Bull
22 mins