KudoZ home » English to Norwegian » Cooking / Culinary

Kos lettuce

Norwegian translation: romanosalat


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Kos lettuce
Norwegian translation:romanosalat
Entered by: Hanne Aas

20:12 Feb 14, 2008
English to Norwegian translations [PRO]
Cooking / Culinary
English term or phrase: Kos lettuce
1 1/2 large Kos lettuces or other hard lettuce

Noen som kjenner til det norske uttrykket?
Hanne Aas
Norway
romanosalat
Explanation:
Nesten 1000 Google-treff på romanosalat, ca 90 på romersalat og bare ett på kossalat.

"Romersalat, romanosalat
Fakta om produktet.
Romanosalat er en salattype som har vært kjent siden antikkens Egypt. Man mener den først oppsto på den greske øya Kos, derav det engelske navnet Cos lettuce."
Selected response from:

Bjørnar Magnussen
Grading comment
Bingo! Tusen takk!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2romanosalat
Bjørnar Magnussen
4kos-salat (evt. romaine-salat)anebjordal


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
kos lettuce
kos-salat (evt. romaine-salat)


Explanation:
Du finner dette med et Google-søk.

anebjordal
Ecuador
Works in field
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 5

17 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
kos lettuce
romanosalat


Explanation:
Nesten 1000 Google-treff på romanosalat, ca 90 på romersalat og bare ett på kossalat.

"Romersalat, romanosalat
Fakta om produktet.
Romanosalat er en salattype som har vært kjent siden antikkens Egypt. Man mener den først oppsto på den greske øya Kos, derav det engelske navnet Cos lettuce."


    Reference: http://www.matvareguiden.no/matvare499.asp
Bjørnar Magnussen
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 39
Grading comment
Bingo! Tusen takk!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Rannheid Sharma: sender deg noen nyttige referanser
33 mins
  -> og kanskje en smaksprøve...;)

agree  brigidm: BTW, usually spelt "cos". Will also send some links
9 hrs