KudoZ home » English to Norwegian » Electronics / Elect Eng

programming pills

Norwegian translation: programmeringskontakt


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:programming pills
Norwegian translation:programmeringskontakt
Entered by: Camilla Aasheim

17:30 Nov 7, 2007
English to Norwegian translations [PRO]
Tech/Engineering - Electronics / Elect Eng
English term or phrase: programming pills
En ledning (?) som brukes for å koble høreapparater til en datamaskin. Noen som vet hva det heter på norsk?
Camilla Aasheim
Norway
programmeringskontakt
Explanation:
Ut fra Bjørnars referanse tidligere her et dette tydeligvis en innretning som settes inn i stedet for batteriet når høreapparatet skal programmeres. Innretningen har en form og størrelse som gjør at den passer der batteriet vanligvis sitter. På den ene siden har innretningen kontakter som forbinder den til høreapparatet, på den annen side kontakter eller ledninger som forbinder den til datamaskinen.

En alternativ term kan være: programmeringsenhet
Selected response from:

Leif Henriksen
Norway
Grading comment
takk for hjelpen
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1programmeringspiller
Per Bergvall
3programmeringskontakt
Leif Henriksen


  

Answers


16 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
programmeringspiller


Explanation:
Forklaringen din virker heller søkt, og ligne mistenkelig på den forrige oppføringen. De fleste forekomster av programming pills på Google er humoristiske, og en direkte oversettelse synes godtagbar.

Per Bergvall
Norway
Specializes in field
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 95

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Bjørnar Magnussen: "An apparatus for programming a hearing aid comprises an indexed pill that substantially replicates the dimensions of a hearing aid battery and battery compartment door." (http://www.patentgenius.com/patent/6366676.html)
22 mins

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
programmeringskontakt


Explanation:
Ut fra Bjørnars referanse tidligere her et dette tydeligvis en innretning som settes inn i stedet for batteriet når høreapparatet skal programmeres. Innretningen har en form og størrelse som gjør at den passer der batteriet vanligvis sitter. På den ene siden har innretningen kontakter som forbinder den til høreapparatet, på den annen side kontakter eller ledninger som forbinder den til datamaskinen.

En alternativ term kan være: programmeringsenhet

Leif Henriksen
Norway
Specializes in field
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian, Native in Norwegian (Bokmal)Norwegian (Bokmal)
PRO pts in category: 28
Grading comment
takk for hjelpen