KudoZ home » English to Norwegian » Engineering (general)

Cycling up/cycling down

Norwegian translation: oppkjøring/nedkjøring


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Cycling up/cycling down
Norwegian translation:oppkjøring/nedkjøring
Entered by: Ellen-Marie Kristiansen Ritchie

13:03 Aug 11, 2004
English to Norwegian translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general)
English term or phrase: Cycling up/cycling down
Setningen lyder: Cycling up the oven" og "Cycling down the oven" (Også Cycle up og Cycle down). Det gjelder kommandoer for bruk av stekeovner så vidt jeg skjønner.
Ellen-Marie Kristiansen Ritchie
Norway
oppkjøring/nedkjøring
Explanation:
Hvis det er en slags konveksjonsovn som har en form for oppstartssekvens før den er klar til bruk, kan kanskje dette være et alternativ. For oppvarming/nedkjøling blir vel litt for opplagt?
Selected response from:

Per Bergvall
Norway
Grading comment
Tusen takk for hjelpen, begget to!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4oppsykling og nedsykling
Tor G Jensen
3oppkjøring/nedkjøring
Per Bergvall


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
cycling up/cycling down
oppkjøring/nedkjøring


Explanation:
Hvis det er en slags konveksjonsovn som har en form for oppstartssekvens før den er klar til bruk, kan kanskje dette være et alternativ. For oppvarming/nedkjøling blir vel litt for opplagt?

Per Bergvall
Norway
Works in field
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 27
Grading comment
Tusen takk for hjelpen, begget to!

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
cycling up/cycling down
oppsykling og nedsykling


Explanation:
Dette gjelder sikkert ovner for spesielle formål der syklisk endring av temperaturen opp og ned er et poeng. I slike sammmenhenger er det snakk om termisk sykling (thermal cycling).

'termisk sykling' gir mange webtreff, og det gjelder ikke sykkelturer i 31 graders varme.


    Reference: http://www.lgarde.com/capabilities/thermo.html
Tor G Jensen
Works in field
Native speaker of: Norwegian
PRO pts in category: 116