KudoZ home » English to Norwegian » Engineering (general)

Plastics flow analysis

Norwegian translation: flytanalyse av plastikk

15:23 Oct 22, 2004
English to Norwegian translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general) / CAD tool
English term or phrase: Plastics flow analysis
Flow analysis oversettes vel vanligvis til flytanalyse, men det har vel ikke noe med platikk å gjøre?
Noen forslag?
Sigbjørn Hovda
Norway
Norwegian translation:flytanalyse av plastikk
Explanation:
Nær sagt som vanlig, det er nødvendig å vite sammenhengen. f eks om det er snakk om ekstrudering av polyetylen ( i rør eller ark, f eks)
kan man tale om en matematisk, evt en eksperimentell analyse av strømningsbildet i ekstruderingsverktøyet for plastikken. Men det er andre mulige tolkninger, avhengig av hva det er tale om.
Selected response from:

montanus
Grading comment
Jeg vet ikke selv hva dette er, men synes det er tryggest aa satse paa montanus sitt forslag. Takk til dere begge.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1flytanalyse av plastikk
montanus
4 -1analyse av plastdeformasjon
Tor G Jensen


Discussion entries: 1





  

Answers


39 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
plastics flow analysis
flytanalyse av plastikk


Explanation:
Nær sagt som vanlig, det er nødvendig å vite sammenhengen. f eks om det er snakk om ekstrudering av polyetylen ( i rør eller ark, f eks)
kan man tale om en matematisk, evt en eksperimentell analyse av strømningsbildet i ekstruderingsverktøyet for plastikken. Men det er andre mulige tolkninger, avhengig av hva det er tale om.

montanus
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Jeg vet ikke selv hva dette er, men synes det er tryggest aa satse paa montanus sitt forslag. Takk til dere begge.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Roald Toskedal: Ja, hvis det virkelig er dette det dreier seg om...
8 hrs

33 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
plastics flow analysis
analyse av plastdeformasjon


Explanation:
Ikke usannsynlig i sammenheng med et avansert DAK-program. (Se Webster's Online Dictionary på PLASTIC FLOW som ikke er helt det samme, men som ligner).

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 3 mins (2004-10-22 16:26:45 GMT)
--------------------------------------------------

Ennå norskere: \"formendringsanalyse av plast(materialer)\" (eller andre varianter med analyse, form, endring og plast).
Dette er et program for konstruksjon av mekaniske komponenter og simulering av oppførselen deres ved sammenstilling, og det virker sannsynlig at det i denne sammenhengen er interessant å se resulatet av hva som skjer når plast trykkes sammen, bøyes eller strekkes.

Tor G Jensen
Works in field
Native speaker of: Norwegian
PRO pts in category: 116

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  montanus: - da ville man i så fall ha skrevet "plastic deformation", til forskjell fra elastisk deformasjon. Bokstavelig sier man at det er materialflyten , ikke deformasjonen, man ønsker å benevne her.
10 mins