KudoZ home » English to Norwegian » Finance (general)

Trade disruption insurance

Norwegian translation: avbruddsforsikring


11:35 Sep 6, 2008
English to Norwegian translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general) / Forsikring mot handelsfluktuasjoner
English term or phrase: Trade disruption insurance
En type forsikring firmaer kan ta ut for å motvirke tap pga. handelsforstyrrelser/avbrudd. Hvem vet hva dette heter på norsk? J
Ingrid Thorbjørnsrud
Norway
Norwegian translation:avbruddsforsikring
Explanation:
.
Selected response from:

Egil Presttun
Norway
Grading comment
Tusen takk! Jeg endte opp med å bruke det engelske ordet...
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2avbruddsforsikring
Egil Presttun
4 +1driftsavbruddssforsikring
Svein Hartwig Djaerff


  

Answers


16 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
trade disruption insurance
driftsavbruddssforsikring


Explanation:
Dette er i hvert fall en vanlig forsikring her i Norge for driftsavbrudd ved ulike hendelser, f.eks. brann, innbrudd og andre hendelser som ligger utenfor bedriftens rådighet.

--------------------------------------------------
Note added at 17 mins (2008-09-06 11:52:46 GMT)
--------------------------------------------------

DRIFTSAVBRUDDSFORSIKRING - det kom visst en ekstra s i farta :)


    https:/.../seg-markets/bedrift/fordelsprogram/partner_pluss/produkter/samarbiedspartnerer_partner_pluss.html
Svein Hartwig Djaerff
Norway
Works in field
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 64

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mari Noller
49 mins

30 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
trade disruption insurance
avbruddsforsikring


Explanation:
.


    Reference: http://www.worldtradeconsult.com/disruption.asp
    Reference: http://194.150.212.46/Templates/Handbok.aspx?id=65212&epslan...
Egil Presttun
Norway
Works in field
Native speaker of: Norwegian
PRO pts in category: 12
Grading comment
Tusen takk! Jeg endte opp med å bruke det engelske ordet...

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Terje Ostgaard: Helt enig, bare google dette, så ser du at "driftsavbruddsforsikring" ikke er noe vanlig begrep.
16 hrs

agree  Hege Jakobsen Lepri
1 day5 hrs