KudoZ home » English to Norwegian » General / Conversation / Greetings / Letters

to punch the air

Norwegian translation: heve knyttneven i været


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:to punch the air
Norwegian translation:heve knyttneven i været
Entered by: valhalla55

13:56 Mar 6, 2008
English to Norwegian translations [PRO]
Art/Literary - General / Conversation / Greetings / Letters / football
English term or phrase: to punch the air
Hva heter det på norsk? Så som når fotballspillere feirer en målscoring (som på bildet nedenfor)

http://images.google.co.jp/imgres?imgurl=http://images.jupit...
valhalla55
heve knyttneven i været
Explanation:
Se ref:
Selected response from:

Bjørnar Magnussen
Grading comment
Tusen takk!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4heve knyttneven i været
Bjørnar Magnussen
3Slå knyttneven i lufta av glede; bokse jublende i lufta; ta et jubelslag; slå hull i lufta av glede
Line Hauge Støyva
3JubleNina Rose


Discussion entries: 3





  

Answers


6 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Juble


Explanation:
Hvilken sammenheng skal det være i?
På bakgrunn av det bildet syntes jeg juble passer.
Juble, jubelbrøl, seiersbrøl etc...
Bokstavelig så betyr det vel å slå ut i løse luften...

Nina Rose
Norway
Specializes in field
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
Notes to answerer
Asker: Det er et firmamerke der en silhuett "punches the air".

Asker: Tusen takk for forslaget!


10 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
heve knyttneven i været


Explanation:
Se ref:

Example sentence(s):
  • Han kom i mål til foreløpig bestetid i dagens treningsutfor og hevet knyttneven fornøyd i været.
  • I kjent Tiger-stil hevet han knyttneven i været og skrek av glede.

    Reference: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=163765
    Reference: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=273341
Bjørnar Magnussen
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 48
Grading comment
Tusen takk!

17 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Slå knyttneven i lufta av glede; bokse jublende i lufta; ta et jubelslag; slå hull i lufta av glede


Explanation:
Det lave nivået i norsk fotball for ta skylden for språklig fattigdom! Hadde de kvalifisert seg til EM, ville jeg ha:

Slått knyttneven i lufta av glede!
Bokset jublende i lufta!
Tatt et jubelslag (?)
Slått hull i lufta av glede!

Line Hauge Støyva
Italy
Works in field
Native speaker of: Norwegian
Notes to answerer
Asker: Norsk fotball er da ikke så dårlig :)

Asker: Tusen takk for forslagene!