KudoZ home » English to Norwegian » General / Conversation / Greetings / Letters

This page intentionally left blank

Norwegian translation: Denne siden er blank med hensikt


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:This page intentionally left blank
Norwegian translation:Denne siden er blank med hensikt
Entered by: Per Bergvall

14:02 Jul 5, 2004
English to Norwegian translations [PRO]
Marketing - General / Conversation / Greetings / Letters
English term or phrase: This page intentionally left blank
Finnes det noe 'standarduttrykk' for dette på norsk?
Morten Narboe
Denne siden er blank med hensikt
Explanation:
Standard og standard, fru Blom - men jeg har nå brukt det et par hundre ganger. Og fnist litt hver gang. For siden er jo egentlig ikke blank, er den vel...?
Selected response from:

Per Bergvall
Norway
Grading comment
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1Denne siden er blank/ latt være uten trykk med hensikt
Tore Bjerkek
5Denne siden er blank med hensikt
Per Bergvall
4Denne siden skal være blanknoned


  

Answers


25 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
this page intentionally left blank
Denne siden er blank/ latt være uten trykk med hensikt


Explanation:
Ikke det jeg vet, men «Denne siden er latt være uten trykk med hensikt» brukes og jeg har også sett «Denne siden er blank med hensikt»

Tore Bjerkek
Canada
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Per Riise: "Denne siden er med hensikt blank" går igjen i mange TMer.
13 mins

37 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
this page intentionally left blank
Denne siden er blank med hensikt


Explanation:
Standard og standard, fru Blom - men jeg har nå brukt det et par hundre ganger. Og fnist litt hver gang. For siden er jo egentlig ikke blank, er den vel...?

Per Bergvall
Norway
Works in field
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 31

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
this page intentionally left blank
Denne siden skal være blank


Explanation:
Har aldri støtt på noe standarduttrykk. Jeg pleier å bruke dette i instruksjonsbøker og liknende. Hittil har ingen gitt meg kjeft eller bedt om noe annet.

noned
Netherlands
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian