KudoZ home » English to Norwegian » History

Age of Discoverie

Norwegian translation: oppdagelsenes tid


15:19 Feb 20, 2012
English to Norwegian translations [PRO]
Art/Literary - History
English term or phrase: Age of Discoverie
Jeg finner ingenting om dette i hodet mitt, men det kanskje jeg bare har glemt det:


...is especially well known for its Manueline architecture, which was established during the Age of Discoveries.
tinaparelius
Canada
Norwegian translation:oppdagelsenes tid
Explanation:
Aschehougs verdenshistorie bruker dette begrepet og det lyder bedre i mine ører enn oppdagelsestiden
Selected response from:

Hermod Nilsen
Denmark
Grading comment
Hei,
Vel, hvorvidt svaret ditt er bedre enn Bjørnars er vanskelig å si, men Jeg synes at nå er det din tur!
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4oppdagelsestiden
Bjørnar Magnussen
4 +2oppdagelsenes tid
Hermod Nilsen


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
age of discoverie
oppdagelsestiden


Explanation:
http://no.wikipedia.org/wiki/Oppdagelsestiden

Bjørnar Magnussen
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Per Bergvall
29 mins

agree  Koen Speetjens: Det er det som er så fint nå til dags, ikke alt behøver å være lagret i hodet... Internett er kommet for å bli ;)
39 mins
  -> hehe, ja det kan du si:)

agree  Hege Jakobsen Lepri
2 hrs

agree  Egil Presttun
3 hrs

45 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
age of discoverie
oppdagelsenes tid


Explanation:
Aschehougs verdenshistorie bruker dette begrepet og det lyder bedre i mine ører enn oppdagelsestiden

Hermod Nilsen
Denmark
Native speaker of: Norwegian
PRO pts in category: 3
Grading comment
Hei,
Vel, hvorvidt svaret ditt er bedre enn Bjørnars er vanskelig å si, men Jeg synes at nå er det din tur!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Olav Karlsen
1 hr

agree  Egil Presttun: Jeg synes ikke det er bedre, men like bra.
2 hrs