KudoZ home » English to Norwegian » Human Resources

direct reports

Norwegian translation: direkte underordnede


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:direct reports
Norwegian translation:direkte underordnede
Entered by: NO-EN-DE

15:00 Nov 26, 2008
English to Norwegian translations [PRO]
Bus/Financial - Human Resources
English term or phrase: direct reports
Noen sa til meg at man bruker "direkte rapporter" på norsk for ansatte som rapporterer direkte, men det virker litt snålt på meg. Har noen en mening om dette?
NO-EN-DE
Norway
direkte underordnede
Explanation:
Her betyr det "direkte underordnede".

report to
ha som sjef, være underordnet ? I report to the manager jeg har bestyreren som (min) sjef, bestyreren er min overordnede (Kunnskapsforlagets stor engelsk-norsk)

Personalansvaret for direkte underordnede ledere innebærer. individuell oppfølging, evaluering og stimulering, samt vurdering av virkemidler med sikte på ...
www.med.uio.no/admin/ledelsen/stillingsbeskrivelser.pdf
Selected response from:

Bjørnar Magnussen
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5eng-noCarina Scheele Carlsen
4 +1direkte underordnede
Bjørnar Magnussen


Discussion entries: 5





  

Answers


19 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
direkte underordnede


Explanation:
Her betyr det "direkte underordnede".

report to
ha som sjef, være underordnet ? I report to the manager jeg har bestyreren som (min) sjef, bestyreren er min overordnede (Kunnskapsforlagets stor engelsk-norsk)

Personalansvaret for direkte underordnede ledere innebærer. individuell oppfølging, evaluering og stimulering, samt vurdering av virkemidler med sikte på ...
www.med.uio.no/admin/ledelsen/stillingsbeskrivelser.pdf

Bjørnar Magnussen
Works in field
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 55
Notes to answerer
Asker: Det var det jeg ogsaa brukte, men det ble altsaa paapekt... :o)


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  brigidm: Eller "nærmeste underordnede", som Posten bruker.
13 mins

3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
eng-no


Explanation:
Jeg ville brukt direkte rapporterende som er den termen vi vanligvis bruker om underordnede.

Example sentence(s):
  • Han er direkte rapporterende til meg....
Carina Scheele Carlsen
Norway
Specializes in field
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian, Native in SwedishSwedish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Per Bergvall: Synes nå 'han rapporterer direkte til meg' virker litt lettere, da.
37 mins
  -> selvfølgelig men å diskuterte vi direct report