KudoZ home » English to Norwegian » IT (Information Technology)

education pricing

Norwegian translation: skolerabatt


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:education pricing
Norwegian translation:skolerabatt
Entered by: Frode Aleksandersen

09:58 Jul 5, 2007
English to Norwegian translations [PRO]
Marketing - IT (Information Technology)
English term or phrase: education pricing
"Education pricing available to eligible education customers."

Jeg tenkte studierabatt først, men education pricing gjelder i dette tilfellet både for studenter og folk som jobber i utdanningssektoren. Forslag?
Frode Aleksandersen
Norway
skolerabatt
Explanation:
Burde passe på begge siderr av kateteret...
Selected response from:

Per Bergvall
Norway
Grading comment
Jeg går for denne likevel. Takker for alle innspill.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5skolerabatt
Per Bergvall
3 +1utdanningsrabatt
Bjørnar Magnussen
3rabatt for studenter og lærere
Hilde Granlund


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
skolerabatt


Explanation:
Burde passe på begge siderr av kateteret...

Per Bergvall
Norway
Specializes in field
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 91
Grading comment
Jeg går for denne likevel. Takker for alle innspill.
Notes to answerer
Asker: Ikke så dum den der. Kunne tenkt meg noe litt "finere" siden dette er for markedsføringsformål, men kommer til å bruke den med mindre noen andre kommer opp med noe bedre :).


18 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
utdanningsrabatt


Explanation:
"Utdanningsrabatt" gir 116 Google-treff og lyder kanskje litt "finere", men personlig liker jeg Pers forslag bedre.

Example sentence(s):
  • Skoler, elever/studenter, undervisningspersonale og andre ansatte får utdanningsrabatt på alle Mac OS X Tiger-produkter.

    Reference: http://www.apple.com/no/macosx/products/
Bjørnar Magnussen
Specializes in field
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 262

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Vedis Bjørndal: denne dekker elever, lærere og utdanningsinstitusjoner
57 mins

36 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
rabatt for studenter og lærere


Explanation:
er det ikke noe sånt det står på Windows-pakkene som selges med rabatt da?

Hilde Granlund
Norway
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian