KudoZ home » English to Norwegian » IT (Information Technology)

End user device power management

Norwegian translation: strømstyring av sluttbrukerutstyr


12:27 Nov 27, 2008
English to Norwegian translations [PRO]
IT (Information Technology)
English term or phrase: End user device power management
They are talking about implementing the above
tinaparelius
Canada
Norwegian translation:strømstyring av sluttbrukerutstyr
Explanation:
Eller "strømstyring i sluttbrukerutstyr", vanskelig å vite hvilken preposisjon som er korrekt uten mer kontekst.
Selected response from:

Bjørnar Magnussen
Grading comment
Jeg valgte svaret ditt. Mange takk!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4strømstyring av enheter for sluttbrukere
Egil Presttun
2strømstyring av sluttbrukerutstyr
Bjørnar Magnussen


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
end user device power management
strømstyring av sluttbrukerutstyr


Explanation:
Eller "strømstyring i sluttbrukerutstyr", vanskelig å vite hvilken preposisjon som er korrekt uten mer kontekst.

Bjørnar Magnussen
Specializes in field
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 262
Grading comment
Jeg valgte svaret ditt. Mange takk!

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
end user device power management
strømstyring av enheter for sluttbrukere


Explanation:
end user: sluttbruker
device: enhet
power management: strømstyring
device power management: strømstyring av enhet(er)
end user device: enhet for sluttbruker(e)
end user device power management: strømstyring av enheter for sluttbrukere

Jeg tar utgangspunkt i at det dreier seg om flere enheter og flere sluttbrukere. Hvis det skulle dreie seg om én enhet for én sluttbruker (lite sannsynlig), så blir setningen "strømstyring av enhet for sluttbruker".

En enhet (device) kan f.eks. være noe man kobler til PC-en, så som MP3-spiller, skriver eller skanner. Strømstyring av enheten kan dreie seg om at PC-en skal slå enheten av og på, sette den i dvalemodus og lignende.


Egil Presttun
Norway
Specializes in field
Native speaker of: Norwegian
PRO pts in category: 173