KudoZ home » English to Norwegian » Management

guaranteed employment benefit fund

Norwegian translation: lønnsgarantifondet


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:guaranteed employment benefit fund
Norwegian translation:lønnsgarantifondet
Entered by: KLLS

21:17 Feb 29, 2012
English to Norwegian translations [PRO]
Management / employment rights
English term or phrase: guaranteed employment benefit fund
Det fondet beskytter de ansatte mot uønskede konsekvenser av at bedriften går konkurs. Finnes det noe tilsvarende på norsk?
KLLS
Poland
lønnsgarantifondet
Explanation:
I am sure this should be lønnsgarantifondet: Still shy about it, but I worked with NAV for 6 years.
Selected response from:

Kristian Vike Pedersen
Norway
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1lønnsgarantifondet
Kristian Vike Pedersen
3inntektsforsikringsfond
Bjørnar Magnussen


  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
inntektsforsikringsfond


Explanation:
Tror "guaranteed employment benefit" er det som kalles "inntektsforsikring" på norsk - arbeidstakeren sikres mot lønnsnedgang i tilfelle arbeidsledighet/permittering.

Oppnå økonomisk trygghet med Inntektsforsikring
Arbeidsledighet og permittering gir betydelig reduksjon i inntekten, noe veldig mange dessverre ikke er klar over. I gjennomsnitt vil arbeidsledighetstrygden gjennom det offentlige kunne gi 62,5% av inntekten, og med en slik nedgang får mange det vanskelig med å betjene renter og avdrag på lån, barnehageutgifter og andre økonomiske utgifter ettersom forpliktelsene gjerne står i forhold til inntektsnivået.
http://www.afag.no/inntektsforsikring

Bjørnar Magnussen
Works in field
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 64

23 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
lønnsgarantifondet


Explanation:
I am sure this should be lønnsgarantifondet: Still shy about it, but I worked with NAV for 6 years.


    Reference: http://www.nav.no/Arbeid/Arbeidss%C3%B8ker/Inntektssikring/A...
Kristian Vike Pedersen
Norway
Specializes in field
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian, Native in Norwegian (Bokmal)Norwegian (Bokmal)
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Svein Hartwig Djaerff: correct!
12 hrs