up-sell / suggest-sell

Norwegian translation: oppsalg / kryss-salg, mersalg

English term or phrase:up-sell / suggest-sell
Norwegian translation:oppsalg / kryss-salg, mersalg
Entered by: Liss Myrås

20:54 Jan 26, 2003
English to Norwegian translations [PRO]
Bus/Financial - Marketing / Market Research / Marketing
English term or phrase: up-sell / suggest-sell
(også skrevet som "upsell")

"Offer a up-sell or a suggest-sell opportunity for the customer."

Erstatningsvare?
Alternative forslag?
Liss Myrås
Sweden
oppsalg/kryss-salg
Explanation:
SITAT: (se lenke):Kryss-salg vil si at kunden får spørsmål om hun også vil kjøpe produkt B nå som hun allerede har valg A. "Vil du ha solkrem også nå som du har valgt en bikini?" "Vi kan gi deg et tilbud på disse tre filmene sammen med DVD-spilleren. Vil du bestille dem også?". Oppsalg vil si at man forsøker å selge en dyrere utgave enn kunden først valgte. "Du valgte en BX340i. Modell DX890e har også xxxxx og koster bare kr yyy,- ekstra
Selected response from:

Ivan Eikås Skjøstad
Norway
Grading comment
Tusen takk for hjelpen begge to, den kom godt med :o)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5oppsalg/kryss-salg
Ivan Eikås Skjøstad
5oppsalg / mersalg
Tore Bjerkek


  

Answers


54 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
oppsalg / mersalg


Explanation:
Rett og slett: Tilby en oppsalgsmulighet

http://www.moonscape.no/fototv_info.html
finner du:
Butikker bruker FotoTV® til innsalg, oppsalg og mersalg.
Alle slags butikker bruker nå FotoTV® til å få folk inn i butikken, til å selge mer inni butikken. Faghandel, elektriske, optikere, foto, dagligvarebutikker mm. Reklamen er effektiv og diskret og den virker.

Eller, skriv om: Tilby kunden et bedre/ mer kostbart alternativ (avhengig av kontekst)

Tore Bjerkek
Canada
Specializes in field
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 16

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
oppsalg/kryss-salg


Explanation:
SITAT: (se lenke):Kryss-salg vil si at kunden får spørsmål om hun også vil kjøpe produkt B nå som hun allerede har valg A. "Vil du ha solkrem også nå som du har valgt en bikini?" "Vi kan gi deg et tilbud på disse tre filmene sammen med DVD-spilleren. Vil du bestille dem også?". Oppsalg vil si at man forsøker å selge en dyrere utgave enn kunden først valgte. "Du valgte en BX340i. Modell DX890e har også xxxxx og koster bare kr yyy,- ekstra


    Reference: http://www.estrategi.no/artikkel.asp?articlesID=312
Ivan Eikås Skjøstad
Norway
Specializes in field
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian, Native in Norwegian (Bokmal)Norwegian (Bokmal)
PRO pts in category: 50
Grading comment
Tusen takk for hjelpen begge to, den kom godt med :o)