KudoZ home » English to Norwegian » Marketing / Market Research

table tent

Norwegian translation: bordrytter


09:46 Nov 14, 2013
English to Norwegian translations [PRO]
Marketing - Marketing / Market Research / markting material
English term or phrase: table tent
Noen som vet hva dette heter på norsk?
Se eksempel her:
http://www.pointofpurchasestore.com/table-tents-p-169.html?c...
Hanne Aas
Norway
Norwegian translation:bordrytter
Explanation:
Referansen min er riktignok dansk, men det brukes tilsvarende på norsk i serverings- og restaurantbransjen.

--------------------------------------------------
Note added at 34 mins (2013-11-14 10:20:58 GMT)
--------------------------------------------------

Her har vi sannelig et norsk eksempel også, se nest siste side her:
http://www.pals.no/filestore/Kataloger/MarkedsmateriellPalsk...
Selected response from:

Leif Henriksen
Norway
Grading comment
Takk for hjelpen!

4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4stående bordkort
Berit Anderson
3bordrytter
Leif Henriksen
2teltkort (ev. teltformet bordkort)
Bjørnar Magnussen


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
teltkort (ev. teltformet bordkort)


Explanation:


https://www.google.no/search?q=teltformet bordkort

https://www.google.no/search?q=teltkort

Bjørnar Magnussen
Works in field
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 79

32 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
bordrytter


Explanation:
Referansen min er riktignok dansk, men det brukes tilsvarende på norsk i serverings- og restaurantbransjen.

--------------------------------------------------
Note added at 34 mins (2013-11-14 10:20:58 GMT)
--------------------------------------------------

Her har vi sannelig et norsk eksempel også, se nest siste side her:
http://www.pals.no/filestore/Kataloger/MarkedsmateriellPalsk...


    Reference: http://www.lbstans.dk/page.asp?page_id=22
Leif Henriksen
Norway
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian, Native in Norwegian (Bokmal)Norwegian (Bokmal)
PRO pts in category: 4
Grading comment
Takk for hjelpen!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Hege Jakobsen Lepri
9 hrs

disagree  Berit Anderson: Som regel er det disse som kommer opp når man søker på 'bordrytter', og det er jo ikke det samme som 'table tent': http://www.drag.no/index.php?id=922075186&smCategories[]=1784674006&produktid=559891340
22 hrs

22 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
stående bordkort


Explanation:
You could use just 'bordkort' but I have seen 'stående bordkort' used and it is more descriptive.

Berit Anderson
United Kingdom
Works in field
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian, Native in EnglishEnglish