KudoZ home » English to Norwegian » Mechanics / Mech Engineering

brake roller

Norwegian translation: bremsehjul


19:28 Sep 10, 2006
English to Norwegian translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering
English term or phrase: brake roller
Remove the drive belt from between the brake pad and the brake roller.

Dette gjelder en snøfreser.
Det er IKKE bremseroller på norsk. Det er noe annet.
Erling Dugan
United States
Norwegian translation:bremsehjul
Explanation:
Litt mer gjetting uten mer kontekst - men
Bremsfreilauf = free wheel brake; brake roller clutch setter meg på tanken at det kan være at dette beltet løper langs et bremsehjul med tilhørende bremekloss som bremer sulamitten. (Beltets bane ligger mellom hjulet of klossen)
Selected response from:

Tore Bjerkek
Canada
Grading comment
Takk !!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
2bremsehjul
Tore Bjerkek
2bremsevalse
Per Bergvall


Discussion entries: 1





  

Answers


22 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
bremsevalse


Explanation:
Just guessing, really...

Per Bergvall
Norway
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 146

2 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
bremsehjul


Explanation:
Litt mer gjetting uten mer kontekst - men
Bremsfreilauf = free wheel brake; brake roller clutch setter meg på tanken at det kan være at dette beltet løper langs et bremsehjul med tilhørende bremekloss som bremer sulamitten. (Beltets bane ligger mellom hjulet of klossen)

Tore Bjerkek
Canada
Works in field
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 60
Grading comment
Takk !!