KudoZ home » English to Norwegian » Mechanics / Mech Engineering

sanitize

Norwegian translation: desinfisere


00:16 Jun 27, 2007
English to Norwegian translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering
English term or phrase: sanitize
Remove excess product from the piping, before beginning to wash and sanitize.

SANITATION AND CLEANING.

Teksten har allerede "thorough cleaning" i motsetning til sanitize. Det er ikke snakk om sterilisering.
Erling Dugan
United States
Norwegian translation:desinfisere
Explanation:
Hvis dette stadig er kjøttkverna du holder på med, så vil jeg tro det er snakk om at man først fjerner synlig smuss (vasker) før man bruker kjemikalier eller annen metode for å kverke skadelige bakterier, dvs desinfiserer den.
Selected response from:

Hilde Granlund
Norway
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3desinfisere
Hilde Granlund
3rense
Frank Ekeberg
2rense
Solfrid Lokslid


Discussion entries: 1





  

Answers


57 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
rense


Explanation:
Kun et forslag. Man hører jo de to ordene sammen, vaske og rense.

Solfrid Lokslid
United States
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 4

57 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
rense


Explanation:
'Rense' kan muligens passe her. En nyanseforskjell i forhold til 'vaske'. 91 treff på frasen "vaske og rense" i Google...

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2007-06-27 01:34:51 GMT)
--------------------------------------------------

'Purge' kan kanskje oversettes med 'fjerne', etter hvilken kontekst det forekommer i. Da har du både vaske, rense og fjerne, som alle er beslektet, men har nyanseforskjeller.

Frank Ekeberg
Norway
Works in field
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 8

6 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
desinfisere


Explanation:
Hvis dette stadig er kjøttkverna du holder på med, så vil jeg tro det er snakk om at man først fjerner synlig smuss (vasker) før man bruker kjemikalier eller annen metode for å kverke skadelige bakterier, dvs desinfiserer den.

Hilde Granlund
Norway
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 4